  • 1. Data: 2002-09-17 18:42:43
    Temat: Zmiana statusu samochodu!
    Od: "Jarek" <j...@p...onet.pl>

    Sprawa ma się tak!
    Kupiłem samochód osobowy z homologacją na cieżarowy czyli ciężarowy!
    Odpisałem od niego VAT!
    Po pewnym czasie co związane jest z przekraczaniem pewnych granic jako
    samochód cieżarowy, postanowiłem go przemianować w stacji diagnostycznej
    jako samochód osobowy co zrobili bez problemu!
    Teraz jest jako samochód osobowy!
    Amortyzację tego samochodu jest od poczatku i to 5-cio letnia!

    Pytanie brzmi!
    1. Co z podatkiem Vat odliczonym od zakupu! (W dniu zakupu był jako sam
    cieżarowy)
    2. Jak traktować paliwo do tego samochodu!(Od początku nie odpisywałem od
    paliwa VAT-u!)
    3. Co z ewentualną sprzedażą tego samochodu! Czy naliczać cenę rynkową +VAT?

    Może ktoś coś wie na ten temat!

    Jarek

  • 2. Data: 2002-09-23 15:10:51
    Temat: Re: Zmiana statusu samochodu!
    Od: "MAZL" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > paliwa VAT-u!)
    > 3. Co z ewentualną sprzedażą tego samochodu! Czy naliczać cenę rynkową

    Z tego co mi wiadomo, to takie przemianowanie w stacji diagnostycznej jest
    bezprawne. Było o tym ostanio dość głośno. Jeśli dany samochód jest
    homologowany jako jakiś-tam, to chcąc go przemianować na inny konieczne
    byłoby kolejne świadectwo homologacji. W przeciwnym razie przy jakiejś
    złośliwej kontroli można spodziewać się sporych problemów.
    Stacja diagostyczna nie ma uprawnień do zmiany homologacji, ona tylko
    potwierdza sprawność pojazdu i jego zgodność z homologacją. Robiąc takie
    przmianowanie zwyczajnie przekroczyła swoje uprawnienia.
    Jestem tego pewien na 99%. Mozesz to sprawdzic najprosciej - pojedź do nich
    i powiedz, zeby podali Ci na podstawie jakiego konkretnego przepisu maja
    prawo do zmiany homologacji. Jesli podadza - bede wdzieczny za informacje.
    Ale szczerze watpie

    Leszek M.