  • 1. Data: 2002-09-17 19:59:15
    Temat: Abolicja
    Od: "Marek Meissner" <m...@j...pl>

    Jest wg mnie pare problemow ktore pojawiaja sie jako aspekty uboczne usatwy
    o abolicji.
    1.Zakladajac hipotetyczna sytuacje ze osoba x wykaze dochody nieuwzgeldnione
    wczesniej w zeznaniu rocznym tzn oswiadczy ze jej firma np. usulugowa
    osiagnela wiekszy dochod niz jest opodatkowany - i zechce zaplacic te 7,5%
    aby spac spokojnie.
    I tu jest problem ktorego jakos nikt nie dostrzgl, a byc moze ja nie
    trafilem na slad - jestem na tej grupie po raz pierwszy- moze byly juz
    jakies dyskusje na ten temat?
    . Ustawa mowi o podatku dochodowym - nie wspominajac ani slowa o
    .........podatku VAT! Ustawa nie zwalnia podatnika od obowiazku jego
    zaplacenia- wiec od tych dodatkowych dochodow rowniez.!! Co za pole do
    popisu dla fiskusa.....
    2. Inny problem - firma x oswiadcza ze w latach 1996-2001 osiagnela
    dodatkowy dochod i zaplaci 7,5%. Jak powyzsza kwestia prezentuje sie w
    kontekscie mozliwych potencjalnych kontroli skarbowych za ten okres???
    czy podatnik juz jest "czysty" i nie "do ruszenia"? Mogloby sie wydawac ze
    tak- inaczej ustawa nie ma sensu.
    Jesli tak- jest to doskonala metoda- ale nie aby "wyprac" pieniadze - ale
    tanim kosztem uniknac problemow [potencjalnych - jesli ktos takich sie
    spodziewa] za caly "problematczny" czy tez "watpliwy" dla podatnika okres.
    I tu znow kolejny temat- jesli rozumowanie zaprezentowane jest ok- jaka jest
    NAJNIZSZA [;-)] mozliwa do zadeklarowania kwota aby miec kilka lat
    nierzetelnych podatkow z glowy???

    pzdr
    MM

  • 2. Data: 2002-09-18 07:32:47
    Temat: Re: Abolicja
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Marek Meissner" <m...@j...pl> napisał w wiadomości

    Poczytaj np. komentarze na portalu Onet.