    From: pitkali <p...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: stowarzyszenie zwykłe a podatki
    Date: Fri, 03 Sep 2004 11:06:33 +0200

    Łukasz Kaliński wrote:
    > A co oznacza i z jakiej to jest ustawy: 'jedyne dopuszczalne w ustawie'?
    > ;-)

    Ustawa Prawo o stowarzyszeniach, art. 42, pkt2 (przypomnę, że chodzi mi o
    stowarzyszenie zwykłe - nie wiem czy zdecydujemy się na rejestrację
    stowarzyszenia w KRS, bo raczej nas nie będzie stać na prowadzenie pełnych
    ksiąg rachunkowych...

    > Pominę fakt prowadzenia lub nie, działalności gospodarczej przez
    > stowarzyszenie,

    art. 42, pkt1, ust4 - nie moglibyśmy prowadzić działalności.

    > pominę fakt uzyskiwania innych przychodów z działalności statutowej
    > stowarzyszenia
    > ale skoro 'jedyne dopuszczalne w ustawie', to jak potraktujecie odsetki od
    > środków pieniężnych na rachunku bankowym....?
    > ;-)

    Pytanie, czy nie mając osobowości prawnej w ogóle możemy mieć konto w
    banku ;) Stowarzyszenie zwykłe nie ma osobowości prawnej, zdolności do
    czynności prawnych, więc nie możemy nawet umowy cywilnej zawrzeć.

    > 1. Podatkiem prawnym, vat czy może innym???

    jakimkolwiek :)

    > 2. Czy stowarzyszenie jest organizacją pożytku publicznego???

    Jeszcze nie istnieje, ale na luksus ogłaszania w Monitorze rocznych
    sprawozdań finansowych na pewno nie będzie nas stać. Zresztą wówczas od
    razu bym wiedział, że jesteśmy zwolnieni od podatków... ;)

> [...]
    > których celem statutowym jest działalność ..... (i tu lista - ale
    > większość stowarzyszeń będzie się łapała) w części przeznaczonej na te
    > cele
    > lub
    > ust. 6c - dochody organizacj pożytku publicznego [...] w części
    > przeznaczonej na działalność statutową, z wyłączeniem działalności
    > gospodarczej.
    >
    > VAT: - załącznik nr 4 - Wykaz usług zwolnionych od podatku
    > - poz.10 - usługi świadczone przez organizacje członkowskie, gdzie
    > indziej nie sklasyfikowane (wyłącznie statutowe).

    Dziękuję, to chyba klaruje sprawę :) Takie pytanie - co to jest PDOP? (bo
    bym sobie poczytał ;))

    Pozdrawiam,

    --
    * Piotr (pitkali) Kalinowski * mailto: pitkali (at) o2 (dot) pl *
    * Registered Linux User No. 282090 * Powered by Gentoo Linux *