    From: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: stowarzyszenie zwykłe a podatki
    Date: Fri, 3 Sep 2004 14:24:02 +0200

    > Ustawa Prawo o stowarzyszeniach, art. 42, pkt2 (przypomnę, że chodzi mi o
    > stowarzyszenie zwykłe - nie wiem czy zdecydujemy się na rejestrację
    > stowarzyszenia w KRS, bo raczej nas nie będzie stać na prowadzenie pełnych
    > ksiąg rachunkowych...

    MEA CULPA!
    nie dopatrzyłem 'zwykłego' (może dlatego, że nie miałem z takim do
    czynienia...)
    ;-)

    > Pytanie, czy nie mając osobowości prawnej w ogóle możemy mieć konto w
    > banku ;) Stowarzyszenie zwykłe nie ma osobowości prawnej, zdolności do
    > czynności prawnych, więc nie możemy nawet umowy cywilnej zawrzeć.

    Ale jest jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej :
    podobnie jak spółki cywilne i osobowe.
    Skoro s.c i spółki osobowe mogą posiadać konta, IMO nie powinno być żadnych
    przeszkód do otwarcia konta dla stow. zwykłego.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński