  • 1. Data: 2002-10-12 19:16:31
    Temat: study
    Od: "Centauri" <t...@p...onet.pl>

    czesc

    mam 20 lat. zaczalem studia zaoczne

    wspolpracuje z kilkoma firmami informatycznymi tworzac dla nich aplikacje
    internetowe itp zlecenia ... na umowe o dzielo ... podatek 19%

    slyszalem, ze pod koniec roku .. sie cos tam wypelnia ... jakies pity czy
    cos takiego ... i ze mozna sobie odliczyc za nauke

    i mam pytania :

    zarobie powiedzmy: 3000 tys zl .... 570 zl z tego to podatek
    za studia place 1800 ..semestr

    czy oprocz nauki mozna takze odliczyc

    - pomoce naukowe / czy wtedy powinienem poprosic o jakis rachunek czy
    paragon wystarczy /
    - bilety miesieczne
    - co jeszcze mozna odliczyc

    i jak to bedzie wygladalo...jak to sie dokladnie odlicza i na jaka sumke
    moge liczyc zeby mi zwrocili

    za wszelkie podpowiedzi .. jakies linki nt. bede very obliged
    seya
    centauri

  • 2. Data: 2002-10-12 19:32:22
    Temat: Re: study
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Centauri" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > czesc

    > mam 20 lat. zaczalem studia zaoczne

    > zarobie powiedzmy: 3000 tys zl .... 570 zl z tego to podatek
    > za studia place 1800 ..semestr

    Przy takiej kasie to ja proponuje skorzystac z uslug doradcy podatkowego :-)

    PNSP

    Karol

  • 3. Data: 2002-10-12 20:12:40
    Od: "Centauri" <t...@p...onet.pl>

    > Przy takiej kasie to ja proponuje skorzystac z uslug doradcy podatkowego
    :-)

    doradca pewnie by ze mnie wiecej kazyy sciagnal niz ta cala zabawa warta :)

  • 4. Data: 2002-10-12 21:05:09
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    > :-)
    > >

    > doradca pewnie by ze mnie wiecej kazyy sciagnal niz ta cala zabawa warta
    :)

    3000 tys. zł toż to 3 mln więc gra warta świeczki ;->

    --
    << Arkadiusz Piotrowski <---------> e-mail: i...@a...com.pl >>
    << ICQ: 10304552 <---------> SMS Plus GSM: +48607550438 >>

  • 5. Data: 2002-10-13 08:36:08
    Od: "Anonim Aboracensis z Yorku" <a...@w...pl>

    czesc, wow 3000zł :! :) w morde , niezle musisz wymiatac na kompie, słuchaj
    sprawa ma sie tak, ze mozesz sobie odpisac pod koniec roku od podatku
    wszelkie bilety miesieczne (obnizka 49% w stosunku do normalnych 37%) a co
    do odpisywania pomocy naukowych typu podreczniki, komputer ;p i wiele
    innych , to niestety juz nie jest tak dobrze...panstwo socjalne to, to nie
    jest ...
    a tak a propos skoro juz mi sie trafil na grupie dysk. prawa , ktos dobry z
    informatyki, to czy mogllym uzyskac jakies informacje o tematyce dla Linuksa
    , jestem bowiem nalogowym uzytkownikiem Windy ale , po ostatnich przejsciach
    jestem juz calkowicie zdegustowany...za linki o podstawach linuxa , php,
    mysql'a bede wdzieczny....

    P. S . gratuluje takich zarobkow w jakze mlodym wieku, ja nie wiem czy po
    skonczeniu adm. publ. bede mial prace :)>
    Jeśli bedziesz mial jeszcze jakies pytania to wal, cos tam wiem...

  • 6. Data: 2002-10-13 17:42:07
    Od: "Centauri" <t...@p...onet.pl>

    dzieki za maila

    oczywiscie nie zarabiam 3000 tys zl :) tylko ... jak dobrze pojdzie po mojej
    mysli to z 3000zl i nie na miesiac ( moze tak ktos pomyslal )
    tylko mialem na mysli czas 0,5 roku .... w sumie to nie jest duzo kasy... bo
    czasem musze sie sporo narobic dla paru groszy

    co do pomocy w spawie linuxa, pehapa i mysqla to duzo Ci nie pomoge,
    poniewaz obracam sie troche w innej dziedzinie
    ..mianowicie trorzenie www ... + flash ( action script ) + grafika 3d ..
    choc ostatnio jednak dominuje flash+actionscript

    ps. z doswiadczenia wiem, ze w polskim inecie ( i w ogole w inecie ) nie ma
    tego co znajdziesz w ksiazkach,
    tzn.. jak chcesz moze cos wyskubiesz ... ale jednak jak bierzesz sie za cos
    na serio to bez dobrych ksiazek sie nie obejdziesz

    pozdrawiam
    centauri