    From: t <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: tabela amortyzacji
    Date: Tue, 09 Jan 2007 00:27:55 +0100

    Dnia 09-01-2007 o 00:02:50 Barbara K. <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>
    napisał(a):

    > By?am pewna, ?e to konieczne... ale jak ju? zacz??am, to chcia?abym
    > dokonczyae.
    >
    > Mo?e na przyk?adzie:
    > we wrze?niu kupi?am oprogramowanie za 413z?.
    > Zatem w rubrykach WARTO?AE POCZ?TKOWA mam:
    > - stan pocz?tkowy na 1.01.2006 - 0
    > - zwi?kszenia, zmniejszenia - 413
    > - stan koncowy na dzie? 31.12.2006 - 413

    Może wg wzoru inaczej wpisać nie możesz, ale IMO to jest nie za dobrze, bo
    1.01.2006
    tego softu jeszcze nie było. I nie zwiększasz jego WP tylko przy nabyciu
    powołujesz
    WNiP do życia i nadajesz jej WP=413. Zwiększenia/zmiejszenia są IMO do
    rozbudowy/odłączenia
    części składowych itd itp. Stan końcowy - się zgadzam :)

    > WARTO?AE UMORZENIA:
    > - stan pocz?tkowy na 1.01.2006 - 0
    > - zwi?kszenia i zmniejszenia - 51,00
    > - roczne umorzenie - 51,00
    > - stan koncowy na dzie? 31.12.2006 - ?

    Podobnie, zwiększenia i zmniejszenia tutaj są niepotrzebne bo ich nie ma.

    > przy stawce 50% i amortyzacji w X, X i XII po 17z?
    >
    > Nie jestem pewna warto?ci, szczególnie tych w rubrykach zwi?zanych z
    > umorzeniem.
    > I co wpisaae w odpowiednich rubrykach w tabeli za 2007 rok?

    Zobacz do mojego wątku o EŚT - ostanio dyskutowałem z Gotfdrydem na te
    tematy.
    Ogólnie polecam zainstalowanie kilku(nastu) programów księgowych w celu
    zobaczenia "jak oni to robią", i wyciągnięcia tego co najlepsze.

    Co do tabeli amortyzacyjnej, to minister tego nie wymaga(zobacz Art. 22 z
    literkami
    w ustawie o podatku doch od os fiz, w którymś jest napisane co ma być w
    EST).
    Natomiast IMO warto sobie zrobić kartę dla każdego środka trwałego z taką
    tabelą
    i miejscem na kilka modyfikacji parametrów w trakcie roku.

    pozdr