    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: towar
    Date: Wed, 15 Dec 2004 00:44:43 +0100

    On Mon, 13 Dec 2004, Andrzej wrote:

    >+ Użytkownik "Bogna" <b...@U...neo.USUN.pl> napisał [...]
    >+ > wiem, ze to pewnie dłuzsze tłumaczenie, ale moze ktos mi powie co sie
    >+ > robi w sytuacji gdy chcemy sprzedać cos co bylo kupione na potrzeby
    >+ > firmy i tak zaksiegowane w ksiazce przychodow i rozchodow? [...]
    >+
    >+ Trzeba wystawić fakturę lub rachunek przez firmę i ująć to jako pozostałe
    >+ przychody w KPiR

    Co masz na poparcie tak postawionej tezy ?
    Nie, ja się NIE czepiam :)
    Tylko równie często pojawia się na grupie zdanie przeciwne.
    A przydałaby się podstawa prawna :]

    O ile nikt nie podważa np. że "przychodami innymi" są odsetki
    bankowe, to już ze sprzedażą wyposażenia jest niejednolitość
    zeznań :]
    "Za" stanowiskiem że miałby to być przychod "inny" przemawia
    fakt, że jest on tak samo traktowany w ustawie: został zaliczony
    do przychodów z DG mimo że *nie* jest celem DG (tak odsetki
    bankowe jak i sprzedaż wyposażenia).
    "Przeciw" przemawia koncepcja że "przychody inne" to takie należne
    "mimochodem" - czyli bez 'starania się' podatnika (czyli oprócz
    odsetek bankowych również wynagrodzenie płatnika podatków itp),
    ale jak przychód odbywa się "z czynnym udziałem i zamiarem podatnika"
    to już jest "przychód podstawowy" :)
    Jakimi argumentami obstawiasz swoją tezę ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)