  • Data: 2004-12-23 10:58:01
    Temat: Re: treść faktury...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 23 Dec 2004, fi5h wrote:
    [...]
    > + > Nie zgadzam się z takim podejściem ! (że "powinna")
    > + >
    > + wiesz, codziennie wystawiam setki faktur i jednak znajduja sie na nich
    > + artykuly ktore normalnie posiadaja cene i mozna je odrebnie kupic.

    Ja nie pisałem że *nie wolno* wystawić faktury "na elementy".
    Tylko że nie ma podstaw do *żądania* takowej - posługując się przykładem
    kiedy to nikogo fakt sprzedaży "w kawałku" nie dziwi.
    Oczywiście zgoda że wziąłem przykład skrajny :]

    > + Jesli umowa kupna/sprzedazy obejmyje dana rzecz jako rzecz , to wlasnie ona
    > + bedzie na fakturze. Jesli ktos kupuje kilka rzeczy to nie moga byc one ujete
    > + pod jednym indeksem, nawet jesli ogolne ich przeznaczenie jest takie same
    > + (czyli meble).

    ...czyli powiadasz że *nie mogą* być sprzedane jako "zestaw".
    No to się różnimy i tyle...

    > + Skoro kazda z tych rzeczy mozna kupic osobno, to mozna takze
    > + kupic wszystkie razem, ale skoro posiadaja odrebna cene jako odrebne
    > + artykuly, to musza byc tez tak zaksiegowane i tak tez przedstawiane na
    > + fakturze.

    Ciekawe.
    Powiadasz że *jakby* "zestaw" był na przykład tańszy niż elementy luzem
    to *mógłby* być ujęty jako całość, tak ?
    I fakt sprzedaży *w tej samej cenie* co elementy składowe wyklucza
    taką możliwość, tak ?
    No to jak znajdę sklep komputerowy sprzedający komp przypadkiem w cenie
    sumy elementów składowych :> to mogę kupić komputer i *PÓŹNIEJ* iść
    się domagać "rozpisania na fakturze" :]
    Nie, ja się *nie* zgadzam... :)

    > + Z tego watku wynika mi tak ze poprostu komus nie chcialo sie wprowadzac
    > + wszystkiego osobno wiec sprzedaja kilka rzeczy pod jednym indeksem i
    > + zmieniaja tylko ceny.

    Być może.
    Uważam że im wolno.
    Uważam że kupujący ma *oczywiście* prawo domagania się wydania
    specyfikacji co "kupił w zestawie".
    Pomijam sprawę iż pytający nie oświecił nas *po co* mu owa
    "faktura na elementy"....

    > + Tak wiec wracajac do Twojego porownania jest ono calkowicie bledne, poniewaz
    > + autor watku placi za kilka odrebnych towarow.

    J.w. "wpisać do listy rozbieżności" :)

    > + Jak kupujesz zestaw kina domowego to masz to jako "zestaw" na fakturze - jest
    > + to logiczne mimo iz zestaw sklada sie z kilku skladnikow ktore jednak nie
    > + moga byc oddzielnie sprzedane wiec nie wymagaja oddzielnych indeksow.

    No ciekawe (z czego ma wynikać "niemożność osobnej sprzedaży") :)
    [..."kino z częsci"...]
    > + No jasniej tego sie nie da wytlumaczyc chyba.

    Rozumiem punkt widzenia (i nie podzielam) !
    Przypommnę iż na *.prawo.podatki dyskusje zaczęte pytaniem "mam towar X,
    czy mogę sprzedać go w częsciach" o ile pamiętam już były.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)