    From: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ub. chorobowe, zasiłki, kilka pytan
    Date: Tue, 26 Jun 2007 21:04:24 +0200

    Sowiecki Agent nabazgrolił na ekranie:
    > a jakie formalnosci musi dokonac pracodawca przy zasilkach
    > -chorobowym, opiekunczym., macierzynskim, siwadczeniu rehabilitacyjnym,
    > zasilku rodzinnym

    Zasiłki rodzinnych nie płaci już pracodawca. Wszystko przejął 'organ
    właściwy' czyli gmina.

    > w dwoch wariantach
    > 1. gdy zus placi
    Do Zusu zanieść Z-3 plus ew. kopię umowy o pracę (za zgodność z oryginałem),
    kopie poprzednich świadectw pracy (żeby udowodnić, że ma ponad 2 lata stażu
    pracy i że nie ma mniej niż minimalna). No i ewentualnie, jak ktoś był w
    okresie oczekiwania, to czy ma poprzednio 10 lat obowiązkowych
    ubezpieczeń - to też świadectwa pracy. No i ewentualnie kopię /fragment/
    regulaminu wynagradzania - jak premia wchodzi do podstawy chorobowego.

    > 2. gdy on wyplaca (kiedy zatrudani > 20 ub )
    > 2. wypelnia zus z17, z19 oraz z-7 ?

    Ja wypełniam z-7 i z-17, a wypłatę robię razem z poborami na normalnej
    liście płac w odpowiedniej pozycji (więc z19 nie wypełniam).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --