  • 1. Data: 2010-09-24 12:46:24
    Temat: ulga internetowa a rozliczenie pit z dzieckiem
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    witam, czy jeśli chciałbym rozliczyć sie w pit razem z dzieckiem do 26
    r.z. - czy dziecko może w swoim pit (miało umowy zlecenia) odliczyć od
    dochodu koszt poniesiony na internet ? zaznaczam, ze faktura jest tylko
    na mnie, dziecko zamieszkuje i zameldowane jest pod tym samym adresem.

    niestety w przepisach jest mowa tylko o małżonkach i wspólnym odliczeniu
    takiej ulgi...

  • 2. Data: 2010-09-24 12:52:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/24/2010 7:46 AM, news wrote:
> [...]
    > na mnie, dziecko zamieszkuje i zameldowane jest pod tym samym adresem.
    >
    > niestety w przepisach jest mowa tylko o małżonkach i wspólnym odliczeniu

    to zaraz
    bo albo ty sie rozliczasz z dzieckiem i jest tylko twoj pit, albo
    dziecko ma swoj pit i nie rozliczsz się z dzieckiem.

    bo coś tu jest pokręcone.

    tak czy siak, dziecko nie ma żadnej faktury na siebie, wiec co niby
    miałoby odliczyć.

  • 3. Data: 2010-09-24 13:41:42
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    witek pisze:

    > to zaraz
    > bo albo ty sie rozliczasz z dzieckiem i jest tylko twoj pit, albo
    > dziecko ma swoj pit i nie rozliczsz się z dzieckiem.
    >
    > bo coś tu jest pokręcone.

    a na przykład tak: dziecko pracowało na umowę zlecenie i nie osiągnęło
    limitu dochodu opodatkowanego lub nieznacznie go przekroczyło - w
    umowach nie była uwzględniona kwota wolna od podatku, toteż dziecko
    składa pit i odbiera z us naliczona (cześć) kwotę zaliczki na podatek
    dochodowy...

    teoretyczny małżonek też nie ma faktury na siebie, a może skorzystać z
    (podwójnej) ulgi na internet, bo zamieszkuje pod tym samym adresem (ma
    dowody wpłat) - pytanie jak jest z innym domownikiem w takim przypadku,
    tzn. dzieckiem ?

    mój przypadek dotyczy sytuacji, że dziecko przekroczyło o kilkadziesiąt
    zł limit dochodu nieopodatkowanego z tytułu prac na umowy zlecenie, więc
    chciałbym mu go zmniejszyć np. ulgą internetową, aby możliwe było
    wspólne rozliczenie roczne.

  • 4. Data: 2010-09-24 13:50:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/24/2010 8:41 AM, news wrote:

> [...]
    > umowach nie była uwzględniona kwota wolna od podatku, toteż dziecko
    > składa pit i odbiera z us naliczona (cześć) kwotę zaliczki na podatek

    a faktycznie może być
    dochody z własnej pracy dzieci rozliczają samodzielnie.
    wiec moze wyjsc pit matki z rozliczeniem wspolnym z dzieckiem, i pit
    samodzielny dziecka z dochodów z pracy własnej.

> [...]
    > (podwójnej) ulgi na internet, bo zamieszkuje pod tym samym adresem (ma
    > dowody wpłat) - pytanie jak jest z innym domownikiem w takim przypadku,

    nie dlatego, że zamieszkuje pod tym samym adresem, tylko dlatego, że
    jest małżonkiem. I również dlatego, że mają wspólnotę majątkową.

    Moim zdaniem dziecko pod to nie podpada, ale może ktoś mądrzejszy zna
    przypadki, że to przeszło w US.

> [...]
    > zł limit dochodu nieopodatkowanego z tytułu prac na umowy zlecenie, więc
    > chciałbym mu go zmniejszyć np. ulgą internetową, aby możliwe było

    jw.
    wg mnie nie ma faktur na siebie, nie on(a) je zapłaciła więc nie ma
    czego odliczać.