  • 1. Data: 2006-03-17 15:34:23
    Temat: ulga internetowa poraz n-ty
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Spotkał się ktoś z interpretacją, że odpisać ulgę może tylko osoba,
    która ponosiła wydatki np. małżeństwo, które ma faktury na oboje, płaci
    jedno z nich ze swojego konta (niewspólnego), i ten może odliczyć?

    --
    gefragt

  • 2. Data: 2006-03-17 16:38:03
    Temat: Re: ulga internetowa poraz n-ty
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Spotkał się ktoś z interpretacją, że odpisać ulgę może tylko osoba,
    > która ponosiła wydatki np. małżeństwo, które ma faktury na oboje, płaci
    > jedno z nich ze swojego konta (niewspólnego), i ten może odliczyć?

    A kto Ci powiedział takie bzdury??? Zakładamy oczywiście że jest wspólnota
    majątkowa...

  • 3. Data: 2006-03-18 13:55:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Mar 2006, du hast mich gefragt wrote:

    > Spotkał się ktoś z interpretacją, że odpisać ulgę może tylko osoba, która
    > ponosiła wydatki np. małżeństwo, które ma faktury na oboje, płaci jedno z
    > nich ze swojego konta (niewspólnego), i ten może odliczyć?

    A na pewno nie chodziło o to że jeden z małżonków *nie ma
    dochodów* (a nie nie ma konta) ?
    Bo ja rozumiem że w ramach trudności z czytaniem może nie być
    jasna różnica miedzy "majątkiem" a "dochodami", a że akurat
    tu jest istotna to się wcinam ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-03-20 13:41:18
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 3/18/2006 2:55 PM, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > Bo ja rozumiem że w ramach trudności z czytaniem może nie być
    > jasna różnica miedzy "majątkiem" a "dochodami", a że akurat

    Nie, oboje mają dochody, oboje mają faktury, płaci jedno z nich ze
    swojego konta, drugie rzekomo nie może odliczyć swojej części. Dla mnie
    też jest to bzdura ale tak "jedna pani powiedziała drugiej pani".

    --
    gefragt

  • 5. Data: 2006-03-20 14:44:38
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 3/20/2006 2:41 PM, Użytkownik du hast mich gefragt napisał:

    > Nie, oboje mają dochody, oboje mają faktury, płaci jedno z nich ze
    > swojego konta, drugie rzekomo nie może odliczyć swojej części. Dla mnie
    > też jest to bzdura ale tak "jedna pani powiedziała drugiej pani".

    Tak piszą m.in. na www.pit.pl:
    "Małżonkom przysługują odrębne limity odliczeń, pod warunkiem, że oboje
    będą posiadać dowody wpłaty i faktury (albo wspólne dowody wpłaty i
    faktury)."

    --
    gefragt