  • Data: 2006-06-14 21:47:33
    Temat: Re: ulga odsetkowa
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin wrote:

    > Ale w przypadku zakupu mieszkania od developera wg mnie prawo do odliczenia
    > odsetek nabywa sie w roku w ktorym podpisuje sie akt notarialny.
    > Ja podpisalem akt w zeszlym roku, odliczylem odsetki za zeszly rok ( bo
    > tylko te mialem) i tydzien temu na kontroli w US poporszono mnie o okazanie
    > aktu notarialnego jako zalacznika do zaswiadczenia z banku o wysokosci
    > odsetek.

    Są dwie rzeczy.
    1. Prawo do odliczania/naliczania odsetek
    2. Prawo do ich faktycznego odliczenia na PIT.

    1.
    Prawo do naliczania odsetek uzyskuje się w momencie wzięcia kredytu i
    wsadzenia tej kasy w inwestycję.

    Np. budowa rozpoczęła się 2002 roku. Odsetki za 2002 rok masz prawo
    "odliczyć". Narazie w pamięci. Pytanie tylko KIEDY masz prawo to wykazać
    na PIT, czyli odliczyć faktycznie i to jest właśnie pkt. 2

    Otóż w ustawie dopisali, że na pit można je wykazać dopiero po
    zakończeniu inwestycji. A inwestycję jak zakończono, to powinieneś mieć
    akt notarialny, czyli to co w US zapytali.

    I teraz jeśli inwestycja zakońćzyła się w 2004 r to dopiero w 2004 roku
    będziesz mógł na PIT wykazać odsetki za 2002, 2003 i 2004 rok.

    Wracając do twojego przypadku.
    Skoro odsetki wykazałeś na PIT, to znaczy, że inwestycja została
    zakończona i prosili o akt notarialny.
    Gdybyś odliczył za szybko, to po prostu czeka cię kerkta pitu,
    dopłacenie różnicy podsatku z odsetkami za zwłokę i czekanie z odsetkami
    od kredytu aż do zakońćzenia inwestycji.

    Czy teraz "clear"?