    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ulga remontowa...
    Date: Tue, 15 Nov 2005 17:30:54 -0600

    eeoo wrote:
    > Witam,
    > W czerwcu 2005 zostalem wlascicielem mieszkania, w lipcu 2005 ozenilem sie, w
    > grudniu 2005 planujemy remont zakupionego mieszkania. Czy bede lub czy
    > bedziemy mogli razem odliczyc wydatki poniesione na zakup w 2005 materialow
    > budowlanych, kuchni, pralki itp.? A moze wg Urzedu Skarbowego lub innego
    > urzedu jestem za krotko wlascicielem mieszkania i nie bede mogl skorzystac z
    > ulgi?
    > eeoo

    rozliczacie się oddzielnie, bo nie byliscie malzenstwem przez cały rok
    podatkowy.
    Natomist ty jako wlasciciel mieszkania odliczysz sobie remont od podatku.
    Żona nie, bo nie jest włascicielem mieszkania.
    Mieszkanie zostało zakupione przed ślubem w związku z czym wlicza się
    ono do twojego majątku odrebnego.
    W razie rozwodu ( :) ), zostaje ono przy tobie.
    No chyba, że uczynisz żonę współwłaścicielem.

    Z punktu widzenia ulgi remontowej to niczego nie zmienia bo ulga jest
    tylko jedna, więc nawet jakby była współwłaścicielem to koszty remontu
    musielibyście podzielić między sobą.
    Różnica robi się dopiero wówczas kiedy tobie zabraknie podatku do
    zwrotu. Wówczas żona mogłby odliczyć resztę. Tak to dopiero za rok
    odliczysz to na co zabrakło ci podatku.

    Gdybyście kupili i wyremontowali mieszkanie przed ślubem, to wówczas
    jako "obce" sobie osoby kazdy z was miałby prawo do ulgi.
    To tak w ramach polityki prorodzinnej :).