  • 11. Data: 2005-11-17 22:11:58
    Temat: Re: ulga remontowa...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Nov 2005, witek wrote:

    > tytuł prawny do lokalu?

    "z mocy prawa".

    Kodeks Rodzinny i opiekuńczy, art.28[1]:
    +++
    Art. 28[1].
    Jeżeli prawo do mieszkania przysługuje jednemu małżonkowi,
    drugi małżonek jest uprawniony do korzystania z tego mieszkania
    w celu zaspokojenia potrzeb rodziny.
    Przepis ten stosuje się odpowiednio do przedmiotów urzšdzenia
    domowego.
    ---

    Co jest nie tak ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2005-11-17 22:13:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Nov 2005, Herbi wrote:

    > Akt notarialny darowizny

    Herbi, wygląda jakbyś wymagał *własności* lokalu... a przecież
    wystarczy bylejaki tytuł prawny do korzystania z lokalu :)

    KRiO nie pasuje ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2005-11-17 22:25:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Nov 2005, witek wrote:

    > A co ma piernik do wiatraka.

    Sporo.

    > Z jakiego tytułu mieszkasz w mieszkaniu rodziców?

    Ja chwilowo tak nie mieszkam ;)
    Ale możliwości jest kilka, dziecko małoletnie może mieszkać
    z tytułu sprawowania przez rodziców władzy rodzicielskiej - KRiO
    od art. 92, w naszym przypadku ciekawszy jest art. 95:
    +++
    Art. 95.
    § 1. Władza rodzicielska obejmuje w szczególnoœci obowišzek
    i prawo rodziców do wykonywania pieczy nad osobš i majštkiem
    dziecka oraz do wychowania dziecka.
    [...]
    ---

    W odróżnieniu od małżonka przepisu stwierdzającego *prawo*
    dziecka do mieszkania nie przyuważyłem.
    Różnica jest więc drastyczna i nie wiem dlaczego na nią się
    powołujesz...
    Zaś jeśli dziecko władzy rodzicielskiej nie podlega to może
    zawrzeć np. umowę użyczenia któregoś pokoju - i jak wiemy
    jest to doskonały "tytuł prawny".

    > A spróbuj cos odliczyć w ramach remontu to cie US naprostuje
    > na właściwe tory.

    Małżonka też ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2005-11-17 22:28:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Nov 2005, witek wrote:

    > Natomist ty jako wlasciciel mieszkania odliczysz sobie remont od podatku.
    > Żona nie, bo nie jest włascicielem mieszkania.

    Hm...
    Spytam okrężnie czy wszyscy spółdzielcy, najemcy i dzierżawcy
    wobec tego odliczają wydatki nieprawidłowo ?
    :)

    > Mieszkanie zostało zakupione przed ślubem w związku z czym wlicza się ono do
    > twojego majątku odrebnego.

    Owszem.

    > No chyba, że uczynisz żonę współwłaścicielem.

    Ja wiem że już przeczytałeś poprzedni mój post ;) - ale powiadasz
    że żona nie ma PRAWA mieszkać w mieszkaniu małżonka ??
    :)

    > Z punktu widzenia ulgi remontowej to niczego nie zmienia bo ulga jest tylko
    > jedna, więc nawet jakby była współwłaścicielem to koszty remontu
    > musielibyście podzielić między sobą.
    > Różnica robi się dopiero wówczas kiedy tobie zabraknie podatku do zwrotu.
    > Wówczas żona mogłby odliczyć resztę.

    A tego to nie podważam...

    > Gdybyście kupili i wyremontowali mieszkanie przed ślubem, to wówczas jako
    > "obce" sobie osoby kazdy z was miałby prawo do ulgi.
    > To tak w ramach polityki prorodzinnej :).

    Ano :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 15. Data: 2005-11-17 22:37:36
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > w celu zaspokojenia potrzeb rodziny.
    > Przepis ten stosuje się odpowiednio do przedmiotów urzšdzenia

    zamień słowo mieszkania na zamieszkania i zrozumiesz.
    Prawo do zamieszkiwania ma się nijak do tytułu prawnego do mieszkania.

  • 16. Data: 2005-11-18 11:52:17
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <dlj0ng$844$1@inews.gazeta.pl>,
    witek <w...@g...pl.spam.invalid> wrote:

    > zamień słowo mieszkania na zamieszkania i zrozumiesz.
    > Prawo do zamieszkiwania ma się nijak do tytułu prawnego do mieszkania.

    A umowa najmu daje jakieś inne prawo?

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 17. Data: 2005-11-18 12:56:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Nov 2005, witek wrote:

    > zamień słowo mieszkania na zamieszkania i zrozumiesz.

    Co mam zrozumieć ??
    Wyraźnie zapisano: "uprawniony do korzystania".
    Brzmi niemal identycznie jak "korzystający" przy umowie użyczenia :]

    > Prawo do zamieszkiwania ma się nijak do tytułu prawnego do mieszkania.

    Wyrażam poważną wątpliwość.
    Czy ty przez tytuł prawny nie rozumiesz własności ?
    Bo akurat może być tak że właściciel prawo do mieszkania ma
    ograniczone, w skrajnym przypadku bardzo mocno, zaś owym
    prawem dysponuje np. najemca. Co oczywiście nie pozbawi prawa
    do skorzystania z ulgi obu - bo i najemca i wynajmujący będą
    mieli *jakieś* prawo (jakiś tytuł prawny).
    Nie jest ważne "jak mocne jest to prawo".
    I KRiO takie prawo daje: "może wykorzystywać na potrzeby
    rodziny". Potrzeba własnego zamieszkania również jest
    "potrzebą rodziny", więc jeśli małżonkowie mieszkają
    wspólnie to oboje mają do czynienia z "lokalem zaspokajającym
    własne potrzeby mieszkaniowe" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)