  • 1. Data: 2004-10-26 07:58:12
    Temat: ulga remontowa przed zasiedleniem (dom w budowie)
    Od: "ciafka" <c...@g...pl>

    witam!

    wydaje mi sie, ze zagialem swoim pytaniem teoretykow z pl.soc.prawo.podatki,
    wiec prosze praktykow z biezacego forum o porade.
    z gory bardzo dziekuje!

    mam dom w budowie (wlasna dzialka, system gospodarczy - czyli wlasnosc i tytul
    prawny 100% jasne). konstrukcja budynku gotowa, zaczyna sie wykonczenie, czyli
    w wiekszosci rzeczy objete ulga remontowa - gdyby wykonywac je w gotowym domu
    lub mieszkaniu.
    jak natomiast wyglada mozliwosc odliczenia od podatku - w ramach ulgi
    remontowej (NIE ulgi budownalej) - wydatkow na prace wykonczeniowe domu
    nowobudowanego? obilo mi sie o uszy, ze jest taka mozliwosc ... nie jest to dla
    mnie moze do konca logiczne, ale to sa podatki - nie mysi byc w tym
    jakiejkolwiek logiki :-)
    czy musze zglosic budynek do zamieszkania aby moc wykonac tam remont?

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2004-10-26 09:04:54
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "ciafka" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    > witam!
    >
    > wydaje mi sie, ze zagialem swoim pytaniem teoretykow z
    pl.soc.prawo.podatki,

    Wydaje mi sie, ze ponawianie pytania po dobie i okazywanie niecierpliwosci z
    braku odpowiedzi jest lekkim naruszeniem netykiety. A pytanie i odpowiedz
    jest tak trywialna, ze pewnie nikomu nie chcialo sie odpowiedziec.

    > czy musze zglosic budynek do zamieszkania aby moc wykonac tam remont?

    Tak

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 3. Data: 2004-10-26 09:41:54
    Od: "ciafka" <c...@g...pl>

    >Wydaje mi sie, ze ponawianie pytania po dobie i okazywanie niecierpliwosci z
    >braku odpowiedzi jest lekkim naruszeniem netykiety.

    przepraszam

    A pytanie i odpowiedz
    >jest tak trywialna, ze pewnie nikomu nie chcialo sie odpowiedziec.

    ???

    >Tak

    hmmm.... rozumiem, ze odpowiedz na pytanie jest na tyle oczywista, ze nie
    wypada powolywac sie na jakies zrodla?

    szczerze mowiac, zasmiecam forum tak rzadko odwiedzanej przez siebie grupy
    wylacznie w nadziei, ze zagladaja tutaj tez ludzie z konkretna wiedza (i/lub
    doswiadczeniem), ktorzy mogliby pomoc mi rozwiac moje watpliwosci.

    z gory dziekije z inne, bardziej konkretne, opinie.

  • 4. Data: 2004-10-26 13:07:56
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    > hmmm.... rozumiem, ze odpowiedz na pytanie jest na tyle oczywista, ze nie
    > wypada powolywac sie na jakies zrodla?

    Podstawowe pytanie: czy korzystales z ulgi w roku 2003? Rozumiem z kontekstu
    pytania, ze nie...
    Zatem juz ci nie przysluguje ulga remontowa - bo w 2004 roku zostala
    zlikwidowana.
    Mozna wylacznie kontynuowac ulgi rozpoczete w 2003.

  • 5. Data: 2004-10-26 15:27:32
    Od: "ciafka" <c...@g...pl>

    sorry, ale jak sie nie zna materii, nie nalezy sie odzywac (dzieki jednak za
    dobre checi). ulga jest trzyletnia i mozna zaczac z niej korzystac w dowolnym
    roku w okresie jej obowiazywania. zrodlo - ABCadlo podatnika...

  • 6. Data: 2004-10-26 17:40:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Oct 2004, Lesio5 wrote:
    [...]
> [...]
    >+ pytania, ze nie...
    >+ Zatem juz ci nie przysluguje ulga remontowa - bo w 2004 roku zostala

    Mogę poprosić podstawę prawną ?

    Tak konkretnie - kto i kiedy uchylił ten tekst:

    +++++ ustawa z dnia 12 listopada 2003 r. o zmianie ustawy
    o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych
    innych ustaw
    Dz.U. nr 202, poz. 1956 oraz nr 222, poz. 2201
    ++++ Część wprowadzająca w temat: ++++++
    Art. 12.

    1.       Podatnicy, którzy w 2003 r. wydatki, o których mowa
    w art. 27a ust. 1 pkt 1 ustawy wymienionej w art. 1, w brzmieniu
    obowišzujšcym w 2003 r., odliczali od podatku, a odliczenie to
    nie znalazło pokrycia w podatku za 2003 r., zachowujš prawo do
    ich odliczania od podatku w latach następnych, aż do całkowitego
    ich odliczenia. Przepisy art. 27a ust. 14 i art. 45 ust. 3a pkt 1
    ustawy wymienionej w art. 1, w brzmieniu obowišzujšcym w 2003 r.
    stosuje się odpowiednio.
    +++ Interesujący element: +++++++
    2.       Wydatki, o których mowa w art. 27a ust. 1 pkt 1 ustawy
    wymienionej w art. 1, w brzmieniu obowišzujšcym w 2003 r.,
    poniesione w latach 2004-2005 podlegajš odliczeniu od podatku,
    ^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^
    w wysokoœci i na zasadach okreœlonych w art. 27a i art. 45 ust.
    3a pkt 1 ustawy wymienionej w art. 1, w brzmieniu obowišzujšcym
    w 2003 r.
    -----

    >+ Mozna wylacznie kontynuowac ulgi rozpoczete w 2003.

    No, stoję w kolejce....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)