  • 1. Data: 2004-10-26 07:19:06
    Temat: Rozliczenie roczne 2003
    Od: "Andrzej Bogdanik - Kaczor" <A...@w...pl>

    Witam wszystkich.
    Jest problem, malzenstwo rozliczylo sie wspolnie za rok 2003. Niestety
    okazalo sie ze jedno z nich ma caly czas zarejestrowana dzialalnosc i
    zgloszone opodatkowanie w formie ryczaltu. Urzad wzywa ich do zlozenia
    korekty zeznania PIT-36.
    I pytanie : czy to ze jeden z malzonkow nie uzyskal z ryczaltu zadnego
    przychodu, wykazal na deklaracji PIT-28 0,00 ale jednak byl ryczaltowcem,
    powoduje ze nie moga sie wspolnie rozliczyc ???

    kaczor

  • 2. Data: 2004-10-26 09:42:17
    Temat: Re: Rozliczenie roczne 2003
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Oct 2004, Andrzej Bogdanik - Kaczor wrote:
    [...]
    >+ I pytanie : czy to ze jeden z malzonkow nie uzyskal z ryczaltu zadnego
    >+ przychodu, wykazal na deklaracji PIT-28 0,00 ale jednak byl ryczaltowcem,
    >+ powoduje ze nie moga sie wspolnie rozliczyc ???

    Uwaga: piszę "z głowy czyli z niczego".
    O ile pamiętam było jakoś tak że do 2001 (czy 2002 ?) w ustawie było
    "o ile nie osiągnął przychodów podlegających pod podatek ryczałtowy".
    Natomiast później zmienili na "nie podlega pod podatek ryczałtowy".
    I chyba już w 2003 tak było... ale głowy nie dam. Spróbuj zajrzeć
    do treści ustawy obowiązującej w 2003 !

    O, mam - po prawdzie nie mam daty obowiązywania, ale sam zbiór jest
    z 2001 r !:
    +++++
    8. Zasada wyrażona w ust. 2 i 4 nie ma zastosowania, jeżeli chociażby
    jeden z małżonków, osoba samotnie wychowujšca dzieci lub jej dziecko
    uzyskały dochody (przychody) opodatkowane na zasadach okreœlonych w
    ^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^
    ustawie z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym
    -----

    A teraz ustawa z 2004:
    +++++
    8. Sposób opodatkowania, o którym mowa w ust. 2 i 4, nie ma zastosowania w
    sytuacji, gdy chociażby do jednego z małżonków, osoby samotnie
    wychowującej dzieci lub do jej dziecka
    mają zastosowanie przepisy art. 30c
    lub ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym.
    -----

    Nie mam 2003 "pod ręką", możesz na isip.sejm.gov.pl ściągnąć ustawę
    i kolejne nowelizacje dochodzą "kiedy zmienili"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)