    From: neoniusz <n...@j...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: umowa cywilnoprawna najmu auta
    Date: Mon, 23 Aug 2010 13:30:49 +0200

    W dniu 10-08-23 12:43, witek pisze:
    > eee.
    > wróc.
    > Nie wolno czytać postów po nocach.
    > Jakoś tak wpatrzyłem się w odpłatne użytkowanie.
    >
    > najem, o dziwo :) jeszcze z pcc jest zwolniony.

    Hmm, to teraz juz nie wiem ktora opcje lepiej zastosowac.
    Chce po prostu zrobic tak, ze ja (nieprowadzacy DG) chce wynajac od
    innej osoby (tez nieprowadzacej DG) samochod za pieniadze i pozniej te
    pieniadze zostana mi zwrocone przez ubezpieczyciela. Pewnie nie obedzie
    sie bez sprawy w sadzie, bo ubezpieczalnie niechetnie daja za to
    pieniadze, dlatego tez chcialbym zeby wszystko bylo zgodnie z litera
    prawa i zeby nie mogli sie przyczepic.
    To lepiej najem, odplatne uzytkowanie czy cos innego?
    Bylem w US i dowiedzialem sie, ze tak - przy najmie PCC nie place a
    podatek w deklaracji rocznej, chyba ze chce ryczalt, to musze zglosic.