  • Data: 2011-02-17 22:01:10
    Temat: Re: umowa komisu - jak to jest.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 15 Feb 2011, pawelj wrote:

    > Nie bardzo rozumiem ten "prawdziwy".

    Zaraz - a to Ciebie pytałem? ;) - do Twojego opisu nie miałem zastrzeżeń.

    > Ale ja sobie to tak wyobrażałem, że daje do sklepu np 100 szt towaru na jakiś
    > czas.

    Pytania uzupełniające:
    - kto jest właścicielem towaru (w czasie do sprzedaży)
    - w czyim imieniu dokonywana jest sprzedaż, albo inaczej mówiąc - kto ma
    obowiązek przyjęcia reklamacji
    Bo odpowiedź na dwa powyższe pytania różnicuje "sprzedaż właściwą",
    pośrednictwo oraz komis.

    > Po umówionym czasie wystawiam sklepowi fakturę na to co sprzedał.

    Problem w tym, że z tego co widzę w ustawie po pierwsze jest zapisany
    obowiązek wystawienia faktury. Widzisz inaczej? - to zacytuj przepis.
    A gorsze jest, iż zapisano obowiązek podatkowy w VAT *mimo* że
    transakcja nie została zakończona (w limicie wyznaczonym ustawą).

    Tu uwaga: jak rozumiem, oczywiste dla grupowiczów jest, że obowiązek
    podatkowy w VAT nie implikuje obowiązku podatkowego w dochodowym.
    Ale dochodowym się na razie nie zajęliśmy ;)

    > Oczywiście jeżeli mi i jemu się to opłaca to jedziemy dalej. Czyli ja
    > dokładam towaru i znowu jak sprzeda to wystawiam f-re.

    Mi w powyższym nie pasują słowa "jak sprzeda".

    Po prawdzie, wygląda to nielogicznie, bo praktycznie uniemożliwia
    "długi komis". Nie wiem co ustawodawca chciał przez to osiągnąć.
    Może coś przeoczyłem, to poproszę o sprostowanie! (z przepisem)

    pzdr, Gotfryd