  • 1. Data: 2008-12-04 05:56:51
    Temat: umowa na zakup mieszkania
    Od: "Daniel" <danielpraca(at)orange.pl>

    Witam,

    Mam przed sobą umowę kupna mieszkania i potrzebował bym sugestii lub
    podpowiedzi jak mam rozumieć ten zapis w umowie cytuję:

    "Strona kupująca zobowiązuje się wyrazić zgodę, w akcie notarialnym - umowie
    ustanowienia odrębnej własności lokalu i sprzedaży, na dokonanie przez
    stronę sprzedającą ewentualnych zmian wysokości nabytego przez stronę
    kupującą udziału w nieruchomości wspólnej związanego z własnością lokalu w
    taki sposób, aby nowy udział ustalony zgodnie z art. 3 ustawy o własności
    lokali uwzględniał ewentualne korekty w powierzchni użytkowej lokali oraz
    pomieszczeń przynależnych położonych w budynku
    W związku z powyższym, strona kupująca udzieli Spółce pod firmą: "X" Spółka
    z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w XXX, w akcie notarialnym -
    umowie ustanowienia odrębnej własności lokalu i sprzedaży, pełnomocnictwa do
    dokonania w imieniu stron/ kupującej zmiany umowy ustanowienia odrębnej
    własności lokalu i sprzedaży w sposób wyżej określony oraz złożenia
    stosownych wniosków do Sadu Rejonowego dla XXXXX, przy czym Spółka będzie
    mogła być drugą stroną czynności prawnej, jak również będzie mogła być
    pełnomocnikiem drugiej strony czynności prawnej, której dokonuje w imieniu
    mocodawcy."

    Poproszę o analizę jak to rozumieć ?

    Daniel

  • 2. Data: 2008-12-04 10:11:11
    Temat: Re: umowa na zakup mieszkania
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Po tym, jak już Tobie sprzedadzą mieszkanie, to np. wydzielą jeszcze z nieruchomości
    wspólnej różne pomieszczenia i sprzedadzą je
    innym za kasę dla siebie - w dodatku nie okreslili jakiegokolwiek terminu końcowego
    ani warunku, co już woła o pomstę.

    Inaczej te pomieszczenia należałyby do przyszłej wspólnoty mieszkaniowej (tak w
    uproszczeniu).

    Nie podpisałbym tego, choć BATNA dla klientów, którzy już wpłacili 95% ceny nie
    zawsze jest dobra ;-)

    Suma udziałów wcale nie musi się równać jeden, co jest jakimś argumentem dla Ciebie
    przeciw ewentualnej argumentacji dewelopera.
    JaC

    -----