  • 1. Data: 2003-04-04 04:49:33
    Temat: umowa o pracę i umowa zlecenia
    Od: "__GABRIEL" <g...@p...onet.pl>

    Mam pytanie : czy bedąc zatrudniony u jednego pracodawcy na umowę o pracę
    mogę byc przez tego samego pracodawcę zatrudniony na umowę zlecenia. Będąc
    zatrudniony na umowę o pracę wykonuje prace związane ze sprzedażą w dziale
    handlowym a po godzinach dla tego samego pracodawcy wykonuję remont
    pomieszczeń magazynowych. Ajeśli wolno mi zawrzeć umowę zlecenia czy wtedy
    do ZUS jest odprowadzane tylko ub. zdrowotne mając na uwadze że z umowy o
    pracę dostaję ponad 1000 zł..

  • 2. Data: 2003-04-04 05:43:29
    Temat: Re: umowa o pracę i umowa zlecenia
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "__GABRIEL" <g...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > do ZUS jest odprowadzane tylko ub. zdrowotne mając na uwadze że z umowy o

    Mozesz. Zlecenia u własnego pracodawcy sa w pełni opodatkowane.

  • 3. Data: 2003-04-04 06:34:53
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik KK napisał:

    > Mozesz. Zlecenia u własnego pracodawcy sa w pełni opodatkowane.

    Oskładkowane! ZUS to nie podatek, wbrew pozorom, a o to chodziło
    pytającemu :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-04-04 06:37:05
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od KK -----###
    > Mozesz. Zlecenia u własnego pracodawcy sa w pełni opodatkowane.

    znaczy się oskładkowane chciałeś napisać ;)

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 5. Data: 2003-04-04 07:03:22
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "hADeSik" <h...@h...sru> wrote in message
    > ###----- w odpowiedzi na list od KK -----###
    >
    > znaczy się oskładkowane chciałeś napisać ;)
    >
    > --
    no chciałem, tylko mi nie wyszło.

  • 6. Data: 2003-04-04 07:42:51
    Od: "Wall" <w...@i...pl>

    Użytkownik "__GABRIEL" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    [ciach]
    >czy wtedy
    > do ZUS jest odprowadzane tylko ub. zdrowotne mając na uwadze że z umowy o
    > pracę dostaję ponad 1000 zł

    Tak -ZUS odprowadzany jest z jednego stosunku pracy -a więc jak jesteś
    dodatkowo na umowie zleceniu to już tylko ub. zdrowotne pozostaje.
    POzdrawiam
    Wall

  • 7. Data: 2003-04-04 07:47:07
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Maddy wrote:

    > ZUS to nie podatek, wbrew pozorom

    Jeszcze w roku 1999 tak mi sie wydawało. Ostatnio mam jednak coraz
    większe wątpliwości.

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,

  • 8. Data: 2003-04-04 07:50:18
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Wall" <w...@i...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Tak -ZUS odprowadzany jest z jednego stosunku pracy -a więc jak jesteś
    > dodatkowo na umowie zleceniu to już tylko ub. zdrowotne pozostaje.

    A nie jest tak, że umowy zlecenia z własnym pracodawcą są w pełni ozusowane.
    Przeczytaj dokładnie jakie było pytanie.

  • 9. Data: 2003-04-04 08:45:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Apr 2003, Wall wrote:

> [...]
    >+ > że z umowy o pracę dostaję ponad 1000 zł
    >+
    >+ Tak -ZUS odprowadzany jest z jednego stosunku pracy

    A UZ to niby "stosunek pracy" ?? -:O !

    >+ -a więc jak jesteś
    >+ dodatkowo na umowie zleceniu to już tylko ub. zdrowotne pozostaje.

    To dotyczy równiez przypadku UZ z *własnym* pracownikiem ?
    AFAIK to nawet UoD ("normalnie" nie oZUSowane) podlegają wtedy
    pod ZUS, bardzo watpię żeby przy UZ ("normalnie" oZUSowana) była
    traktowana inaczej.

    Możesz dla zaspokojenia ciekawości jakąs "podstawą" rzucić czy
    piszesz "z głowy [...]"[1] ? ;)

    >+ POzdrawiam

    Wzajem !
    - Gotfryd
    [1]
    http://groups.google.com/groups?num=100&hl=pl&inlang
    =pl&lr=&ie=ISO-8859-2&scoring=r&as_drrb=b&q=z+g%B3ow
    y+niczego+group%3A*.podatki&btnG=Szukaj+z+Google&as_
    miny=2001&as_minm=5&as_mind=12&as_maxy=2003&as_maxm=
    4&as_maxd=4

    -:) (żeby nie było że się kogoś czepiam :))

  • 10. Data: 2003-04-04 11:18:03
    Od: "Wall" <w...@i...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
    [ciach]
    > Możesz dla zaspokojenia ciekawości jakąs "podstawą" rzucić czy
    > piszesz "z głowy [...]"[1] ? ;)

    -łoj pisałem z głowy -pytałem się znajomych księgowych jak to jest w
    przypadku dwóch różnych zakładów pracy -wtedy jest to prawdą -tzn. pracując
    na umowe zlecenie w jednym zakładzie nie trzeba odprowadzać ZUS ze względu
    na to, że odprowadza się w drugim zakładzie ZUS za umowę o pracę.

    W przypadku jednego zakładu niestety za każdy stosunek pracy.

    POdstawy później, bo muszę wyjść.
    Wall

    Co to jest AFAIK i UoD ?