  • 1. Data: 2003-04-03 20:27:28
    Temat: czy mam poinformowac us?
    Od: "mandragorax" <m...@o...pl>

    O tym ze rozliczam sie wspolnie z mezem w jego urzedzie skarbowym (inne
    miejsca zameldowania), jesli tak to w jakiej formie to zrobic i czy trzeba
    kupic znaczki skarbowe?
    Pozdrawiam
    Mandragorax

  • 2. Data: 2003-04-03 20:29:11
    Temat: Re: czy mam poinformowac us?
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    > O tym ze rozliczam sie wspolnie z mezem w jego urzedzie skarbowym (inne
    > miejsca zameldowania), jesli tak to w jakiej formie to zrobic i czy trzeba
    > kupic znaczki skarbowe?

    składasz oświadczenie w swoim US, znaczków NIET

  • 3. Data: 2003-04-03 20:35:36
    Od: "mandragorax" <m...@o...pl>

    > składasz oświadczenie w swoim US, znaczków NIET

    Dzieki serdeczne wlasnie o to mi chodzilo.
    Jeszcze raz pozdrawiam
    Mandragorax

  • 4. Data: 2003-04-03 22:40:02
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > składasz oświadczenie w swoim US, znaczków NIET

    Pare dni temu pytalem tu o to samo i doradzono mi,
    ze urzad wlasciwy dla malzonki mozemy przy wspolnym
    rozliczaniu sie calkowicie "olać" i nic tam nie wysylac.

    Latet

  • 5. Data: 2003-04-04 06:22:12
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Latet napisał:

    > trzeba

    > Pare dni temu pytalem tu o to samo i doradzono mi,
    > ze urzad wlasciwy dla malzonki mozemy przy wspolnym
    > rozliczaniu sie calkowicie "olać" i nic tam nie wysylac.

    Bo teoretycznie możesz "olać" ale masz jak w banku że w maju zacznie
    żonę ścigac US do którego należy i trzeba będzie udowadniać że sie nie
    jest wielbłądem.

    Miała kiedys przeprawe z US mojego męża, który (mąż :-) ) po zmianie
    miejsca zamieszkania i właściwego urzędu zaczał dostawac co miesiąc
    pisma za starego US że nie złożył VAT-7 albo PIT-5. 4 (cztery) razy
    wyjasniał na pismie że zmienił US, przedstawiał kopie NIPu na którym
    zmiany zgosił (oczywiście do nowego US, jak każą przepisy). Za czwartym
    razem dopiero pomogło.

    Ale niedawmo dzowniła teściowa że przyszedł jakis polecony ze starego US
    na stary adres, ale nie odebrała. Nie wiemy co to było - mój mąz sie
    zaparł i nie odebrał :-)

    A więc nie ma dobrego sposobu, ale zawiadomienie "pominiętego" przy
    picie US zmniejsz szanse że będa cię ścigać.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-04-04 06:43:37
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Maddy -----###
    > Bo teoretycznie możesz "olać" ale masz jak w banku że w maju zacznie
    > żonę ścigac US do którego należy i trzeba będzie udowadniać że sie nie
    > jest wielbłądem.
    [...]
    ja kiedyś olałem upomnienie - i było ok aż nawiedził mnie komornik...
    znaczy później też się nic nie stało - odwiedziłem go USie i w
    księgowości znaleźliśmy kase której u mnie szukał - zaksięgowali na
    spółkę która już nie istaniała wtedy (mimo, że na przelewie był mój
    własny osobisty nip)...
    dodatkowych konsekwencji nie stwierdziłem...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 7. Data: 2003-04-04 07:20:03
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Bo teoretycznie możesz "olać" ale masz jak w banku że w maju zacznie
    > żonę ścigac US do którego należy i trzeba będzie udowadniać że sie nie
    > jest wielbłądem.
    (...)
    > A więc nie ma dobrego sposobu, ale zawiadomienie "pominiętego" przy
    > picie US zmniejsz szanse że będa cię ścigać.
    >
    > Maddy

    OK, Maddy, to co proponujesz konkretnie?

    A) NIP-3 do urzedu (zony)? (nie, to chyba bez sensu)
    B) NIP-3 (z danymi zony) do do urzedu mojego, gdzie sie rozliczamy?
    C) A+B
    D) B + jakies pismo do starego urzedu? (jakie?).

    Zreszta - w takim razie moze i ja powinienem cos wyslac
    do starego urzedu, ktory opuscilem w zwiazku ze zmiana
    zamieszkania, mimo ze w nowym urzedzie (zakladajac firme)
    skladalem NIP-1, NIP-5 i wiele innych drukow (ale nie NIP-3).

    Dzieki!

    latet

  • 8. Data: 2003-04-04 10:40:41
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Latet napisał:

    > OK, Maddy, to co proponujesz konkretnie?
    >
    > A) NIP-3 do urzedu (zony)? (nie, to chyba bez sensu)
    Nie, skąd Ci to przyszło do głowy? Przeciez pisałam że formalnego
    obowiązku informowania nie ma, a skoro nie ma obowiązku to i fromularza
    niet.

    > B) NIP-3 (z danymi zony) do do urzedu mojego, gdzie sie rozliczamy?
    Nie, absurd.

    > C) A+B
    Absurd x 2

    > D) B + jakies pismo do starego urzedu? (jakie?).

    Własnie "jakies pismo" - "Informuje iz rozlicznia rocznego PIT costam za
    rok 2002 dokonałam wraz z małzonkiem i zostało ono złozone w US
    jakimśtam, właściwym dla miejsca zamieszkania małżonka"
    Albo cos w tym stylu, stylistyka mi sie nie podoba, ale mam mały zator
    litercki :-)

> [...]
    > zamieszkania, mimo ze w nowym urzedzie (zakladajac firme)
    > skladalem NIP-1, NIP-5 i wiele innych drukow (ale nie NIP-3).
    A stary US czepia się? Bo jak sie nie czepia to nie ma potrzeby...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2003-04-04 12:53:16
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > jakimśtam, właściwym dla miejsca zamieszkania małżonka"
    > Albo cos w tym stylu, stylistyka mi sie nie podoba, ale mam mały zator

    Dzieki, tak zrobimy i niech spadają :-)

    latet