  • 1. Data: 2003-10-24 17:44:53
    Temat: umowa o roboty budowlane a ZUS
    Od: "piotr_r" <p...@g...pl>

    Witam.
    Tzw. złota rączka ma położyć mi instalację elektryczną i komputerową w
    lokalu, w którym będę prowadził DG. I oczywiście mogę mu dać do tej jego
    złotej rączki (stanę się lżejszy o tę parę złotych) albo spisać jakąś umowę
    (będę miał koszty). Pytanie brzmi pod jaki typ umowy kwalifikuje się
    położenie instalacji elektrycznej - pod umowę zlecenia, umowę o dzieło czy
    umowę o roboty budowlane?
    Z podatkami to wiadomo - coś będzie trzeba fiskusowi odpalić. Ale może da
    się zaoszczędzić na ZUS? Jeżeli jest to umowa zlecenia, to z ZUS niestety
    wiadomo. Jeżeli jest to umowa o dzieło, to z ZUS jak najbardziej wiadomo. A
    jeżeli jest to umowa o roboty budowlane?
    Czy umowa o roboty budowlane podlega ubezpieczeniem społecznym i
    ubezpieczeniu zdrowotnemu?!
    Pozdrowiam wszystkich problemowiczów

  • 2. Data: 2003-10-24 20:18:19
    Temat: Re: umowa o roboty budowlane a ZUS
    Od: "Apek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "piotr_r" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (będę miał koszty). Pytanie brzmi pod jaki typ umowy kwalifikuje się
    > położenie instalacji elektrycznej - pod umowę zlecenia, umowę o dzieło czy

    szczerze przyznam, ze jakos mi nie pasuje do polozenia sieci umowa o roboty
    budowlane, bo akurat w takiej umowie podmiotem jest zazwyczaj obiekt
    (przewaznie budowlany) .. cos mi sie wydaje ze jednak o dzielo byloby
    lepszym wyjsciem..hmm. aha i zauwaz, ze k.c. dosc mocno podkresla istote
    tych prac..no chyba ze ktos postawilby Ci np. biuro i w ramach tych prac
    znalazl by sie zakres uslug polegajacy na polozeniu mediow i sieci
    informatycznych.
    ArS

  • 3. Data: 2003-10-24 22:17:16
    Od: "piotr_r" <p...@g...pl>

    No tak, masz rację, nie doczytałem dokładnie. Zasugerowałem się się samą
    nazwą "umowa o roboty budowlane" bez bliższej analizy samej definicji tej
    umowy.