    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Thu, 22 Mar 2012 10:40:45 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: umowa przedwstępna a podatek
    <Z...@p...com>

    On Thu, 22 Mar 2012, Mrqs wrote:

    > przy sprzedaży mieszkania? Nie wiem nic o tym, myślałem, że to podobne do
    > sprzedaży auta - nie osiągam przecież żadnego dochodu, a przeważnie stratę :)

    Przy sprzedaży auta masz kwity że wydałes więcej na zakup, pomijajac
    że dla rzeczy ruchomych jest krótki czas do uznania ich za "używane"
    (pół roku).
    Na jaka kwotę Twoich *wydatków* będa wskazywały Twoje "kwity" nabycia
    mieszkania?
    Różnica między kwota uzyskana od nabywcy a Twoimi zarobkami to Twój
    zarobek.
    W ustawie sa jakies zwolnienia (rzuciłem okiem do art.21.1, sprawdz),
    ale jakbys miał mienie zamienne za pozostawione poza granicami kraju
    to może by któres podpasowało (.30a.b na przykład), nie wiem co by
    mogło pomóc w Twoim przypadku. Ale nie zawadzi jak się rozejrzysz
    czy przypadkiem takie "odzyskanie" gdzies do zwolnienia nie prowadzi.

    > Właśnie m.in. o to pytam. Bo cały czas wydaje ni się, że nawet jeśli teraz
    > przy zadatku nie zapłacę grosza, to później przy końcowej umowie notarialnej
    > będę musiał wybulić dochodowy - tylko nie wiem czy zryczałtowane 19% czy
    > zwyczajnie doliczyć do dochodu i wlecieć w 32%.

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,13,13,700,,,
    ustawa-z-dnia-26071991-r-o-podatku-dochodowym-od-oso
    b.html
    Art.10.1.8 (uwaga na dopisek za "d")
    Art.19 (krótki, cały)
    Art.30e - masz czarno na białym wyłożone, że to 19% liczone odrębnie
    (patrz .5)

    pzdr, Gotfryd