    From: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: umowa zlecenie i VAT
    Date: Fri, 10 Jun 2005 13:02:09 +0200

    Słusznie.....

    ZUS może to uznać za umowę o pracę (choć istnienie w umowie zlecenie
    wskazanych treści nie przesądza o tym, ponieważ są one również mozliwe z
    punktu widzenia kodeksu cywilnego, który przeciez reguluje zawieranie umów
    zleceń miedzy innymi). Moim jednak zdaniem jesli w umowie zlecenie zawrze
    się klauzulę, że w wyjątkowych sytuacjach moze mnie zastapić wyznaczona
    osoba trzecia to wyraźnie odróżni się od umowy o pracę. Tylko czy w takiej
    sytuacji zwolnienie z VAT bedzie przysługiwało???? Ponieważ wątpliwości
    chyba zadna osoba nie rozwieje, jestem na etapie przygotowywania wniosku o
    interpretacje do US.
    Jak czegoś sie dowiem, dam znać.

    pozdrawiam
    monika

    Użytkownik "maHo" <m...@p...net> napisał w wiadomości
    Kalina wrote:
    [ciach]

    > Dzieki
    >
    > dla zainteresowanych - dostałam na ten temat jeszcze taką informację :
    > Umowy o dzieło i zlecenia - co zawrzeć w umowie
    >
    > a) Zlecenie/dzieło będzie wykonywane przy użyciu narzędzi i materiałów
    > zleceniodawcy
    > b) Zlecenie/dzieło będzie wykonywane w określonym czasie, miejscu oraz
    > określony sposób
    > c) za wykonanie zlecenia/dzieła wykonawca otrzyma wynagrodzenie
    określone
    > w umowie oraz/ewentualnie zwrot niezbędnych kosztów
> [...]

    Tylko czy w takim przypadku zleceniodawca nie wystawia się ZUSowi?.
    Oczywiście zakładam że zleceniobiorca jest zaufany i nie będzie pozywał
    o ustalenie stosunku pracy (czy jakoś tak).

    pozdrav

    maHo