  • 1. Data: 2003-07-29 14:44:15
    Temat: umowa zlecenie i ZUS
    Od: "Hani" <o...@m...com>

    Witam Szanownych Grupowiczow :)

    Mam pytanie, ktore zadaje na tej grupie za poleceniem grupowiczow z
    pl.praca.dyskusje :)

    Czy jak jestem zatrudniona na umowe o prace (czas okreslony wynagrodzenie
    powyzej 800zl ) i chcialabym
    podjac dodatkowa prace na umowe zlecenie (wynagrodzenie moze byc rozlozone
    np. 2 x ponizej 800 zl lub
    1 x powyzej 800 zl - choc nie wiem czy to ma jakies znaczenie?), to czy przy
    umowie zleceniu tez
    bedzie mi sie potracac skladki ZUS ??? Czy tylko podatek?

    Z gory dziekuje za info.
    H.

  • 2. Data: 2003-07-29 17:01:59
    Temat: Re: umowa zlecenie i ZUS
    Od: "biszek" <b...@w...pl>

    W twoim przypadku nie beda potracane skladki ZUS od umowy zlecenie .
    Bedzie natomiast potracane - zdrowotne i podatek

    pozdrawiam
    biszek

  • 3. Data: 2003-08-05 21:36:01
    Od: "" <s...@t...pl>

    > W twoim przypadku nie beda potracane skladki ZUS od umowy zlecenie .
    > Bedzie natomiast  potracane -  zdrowotne i podatek

    Nie tak do końca. To zależy z kim zawierasz tą umowę zlecenia, ponieważ
    obowiązkowe ubezpieczenia emerytalne i rentowe obejmują pracowników, którzy
    jednocześnie wykonują pracę na podstawie umowy agencyjnej, umowy zlecenia lub
    innej umowy o świadczenie usług, do której zgodnie z Kodeksem cywilnym stosuje
    się przepisy dotyczące zlecenia, albo umowy o dzieło, jeżeli umowę taką zawarły
    z pracodawcą, z którym pozostają w stosunku pracy lub jeżeli w ramach takiej
    umowy wykonują pracę na rzecz pracodawcy, z którym pozostają w stosunku pracy.
    Jeżeli to jest obcy pracodawca to jeśli z umowy o pracę masz minimalne
    wynagrodzenie to z umowy zlecenia płacone jest tylko składka na ubezpieczenie
    zdrowotne no i podatek.