  • 1. Data: 2003-07-29 18:15:18
    Temat: VAT - byc platnikiem czy nie ?
    Od: "sd_soft" <s...@p...onet.pl>

    Witam.
    Planuje rozpoczac dzialalnosc gospodarcza
    (bede zajmowal sie uslugami informatycznymi
    - konfiguracja, administracja serwerow, oprogramowanie,
    skup i sprzedaz komputerow, serwis komputerow itp)
    i nie wiem czy na poczatek oplaca mi sie byc platnikiem podatku VAT.
    Napewno nie przekrocze kwoty obrotu, od ktorej musze byc platnikiem.
    Ale zastanawiam sie czy nie bedac Vatowcem nie napotkam na jakies
    utrudnienia
    z tym zwiazane - np przy zakupie sprzetu komputerowego w hurtowniach,
    albo czy wszystkie firmy beda akceptowac wystawiane przeze mnie rachunki
    dla zwolnionych z Vat.

    Bede wdzieczny za porade,
    z gory dziekuje !

    Pzdr
    Sz.

  • 2. Data: 2003-07-29 19:43:20
    Temat: Re: VAT - byc platnikiem czy nie ?
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "sd_soft" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > z tym zwiazane - np przy zakupie sprzetu komputerowego w hurtowniach,
    > albo czy wszystkie firmy beda akceptowac wystawiane przeze mnie rachunki
    ------------------------------------
    Jeśli bedzisz sprzedawał swoje usługi towar na rzecz firm to jednak
    większość woli współprace z Vatowcem bo można odliczyć Vat ( chyba że
    bedziesz tańszy o cały Vat ) .Również osoby fizyczne też wolą od Vatowca bo
    można skorzystać z odliczeń ( jak dobrze pamiętam ).
    Pozdrawiam Wiola

  • 3. Data: 2003-07-29 20:09:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Jul 2003, sd_soft wrote:

> [...]
    >+ albo czy wszystkie firmy beda akceptowac wystawiane przeze mnie rachunki

    Załóżmy że nieVATowiec (A) i VATowiec (B) chcą sprzedać innej
    firmie - VATowcowi (C) sprzęt komputerowy, który w hurtowni
    kosztuje 1000zł+VAT, liczmy że z 10% prowizją.
    B wystawi dla C fakturę na kwotę 1100zł + VAT, C z tej faktury
    zapłaci "fizycznie" 1100zł oraz zapłaci *i odliczy* kwotę
    VAT w wysokości 242 zł - krótko mówiąc owych 242 zł nie zapłaci,
    co najwyżej udzieli krótkoterminowej pożyczki Skarbowi :)
    Sam sobie odpowiedz na jaką kwotę zostanie przez A
    wystawiony rachunek firmie C...
    Jak widać - odpowiedź zależy od proporcji kosztów do przychodów,
    a z grubsza - od zakresu handlu "z firmami VAT" (bezwzględnie VAT)
    do pozostałej sprzedaży (handlu "dla ludzi" i usług dla wszystkich)
    oraz własnych "kosztów VAT".

    A pomijając inne aspekty - trzeba trochę uważać na "konsultacje"
    i inne takie usługi (usługi doradcze wyłączają zwolnienie z VAT !).

    >+ Bede wdzieczny za porade,

    Żadnych porad :> Co najwyżej luźne dywagacje arytmetyczne... ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 4. Data: 2003-07-29 21:05:03
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "sd_soft" <s...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > z tym zwiazane - np przy zakupie sprzetu komputerowego w hurtowniach,
    > albo czy wszystkie firmy beda akceptowac wystawiane przeze mnie rachunki

    zostań vatowcem
    kontrahentom bardziej się to opłaca, a zwykle w tej dziedzinie znajdziesz
    koszty do odliczenia Vatu

    --
    pozdrawiam
    plusz