  • 1. Data: 2003-07-29 13:04:15
    Temat: Czy % od podatku od nieruchomości są KUP?
    Od: "Rafał" <r...@W...onet.pl>

    Witam,

    problem wygląda następująco:
    Sp. z o.o, działalność w zakresie administrowania nieruchomościami, wystawia
    najemcom refaktury, gdzie m.in. jest obciążenie najemców podatkiem od
    nieruchomości. Z winy najemcy podatek nie został zapłacony w terminie i powstały
    odsetki - 5 tys. zł. Wynajmujący otrzymał te pieniądze od najemcy i wystawił na
    te odsetki refakturę.
    Jak to zakwalifikować w księgach handlowych z pkt widzenia podatków? Czy
    zapłacone odsetki są kosztem, a ich zwrot przychodem? Czy nie jest to z jednej
    strony koszt i z drugiej przychód?

    Dziękuję z góry za wskazówki,
    Pozdrawiam,
    Rafał

  • 2. Data: 2003-07-29 19:53:31
    Temat: Re: Czy % od podatku od nieruchomości są KUP?
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "Rafał" <r...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak to zakwalifikować w księgach handlowych z pkt widzenia podatków? Czy
    > zapłacone odsetki są kosztem, a ich zwrot przychodem? Czy nie jest to z
    ----------------------------------
    Prawde powiedziwszy nie mam pojęcia jak winno być prawidłowo .Ale tak to są
    chyba odsetki karne budżetowe czyli nie stanowią kup a co z dochodem ?
    Jakoś nie bardzo wiem .Może ktoś inny coś podpowie?
    Pozdrawiam Wiola

  • 3. Data: 2003-07-31 13:13:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    ***************

> [...]
    >+ chyba odsetki karne budżetowe czyli nie stanowią kup a co z dochodem ?
    >+ Jakoś nie bardzo wiem .Może ktoś inny coś podpowie?

    Jak tak patrzę na tekst - to IMHO podejrzany jest podkreślony kawałek.
    Ja rozumiem że "łopatologicznie" winien był najemca w tym znaczeniu
    że nie dał pieniędzy na czas.
    Ale patrząc na zapisy w K.C. - to zarządzający (administrator) w ramach
    realizacji zlecenia zobowiązany jest do "należytej staranności", a to
    oznaczać może że było jego psim obowiązkiem zapłacić podatek w terminie,
    a później ew. wziąć w obroty najemcę (i poobciążać kosztami).
    Zapłacił ? - nie zapłacił. Tłumacząc na polski: wychodzi na to że
    tak jak napisałaś KUP to nie jest :(
    A przychód ? - IMHO niestety tak :(, skutkiem "własnego zaniedbania"
    (a nie *zdroworozsądkowej* "winy najemcy") administrator chyba dostaje
    "w koś(ć/t)" ;[
    Jasne, zdaję sobie sprawę że z tego co napisałem wynika iż przyjmujący
    zlecenie powinien "wykładać kasę za zleceniowacę" jeśli ten nie płaci
    w terminie !

    Jako mniemam włożyłem kij w mrowisko... ;)

    pozdrowienia, Gotfryd