  • Data: 2007-01-22 10:56:47
    Temat: Re: updof, Art. 14 ust 2 pkt 8 - co z tym fantem?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 22 Jan 2007 09:11:55 +0100, t napisał(a):

    > Ne wiem, nie znam podstawy, ale może ktoś zna :) W PKPiR trzeba wpisywać
    > zdarzenia gospodarcze wpływające na przychód i koszty.
    >
    > No więc takie coś wpływa na przychód niewątpliwie, a potem nierzetelność
    > może póść w ruch bo co rpawda z podatkiem jest ok, ale nieywkazana kwota
    > przychodu
    > jest więsza niż 0,% obrotu, czy może nie?

    Może wystarczy ustawa o PDpOF
    Art. 24a. 1. Osoby fizyczne, spółki cywilne osób fizycznych, spółki jawne
    osób fizycznych oraz spółki partnerskie, wykonujące działalność
    gospodarczą, są obowiązane prowadzić podatkową księgę przychodów i
    rozchodów, zwaną dalej "księgą", z zastrzeżeniem ust. 3 i 5, albo księgi
    rachunkowe, zgodnie z odrębnymi przepisami, w sposób zapewniający
    ustalenie dochodu (straty), podstawy opodatkowania i wysokości należnego
    podatku za rok podatkowy, w tym za okres sprawozdawczy, a także do
    uwzględnienia w ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i
    prawnych informacji niezbędnych do obliczenia wysokości odpisów
    amortyzacyjnych zgodnie z przepisami art. 22a-22o.

    Masz prowadzić tak aby ustalić dochód - więc wpisywanie przychodów
    nieopodatkowanych nie jest konieczne