  • 1. Data: 2009-11-04 19:44:43
    Temat: usługa czy towar?
    Od: "Jurek S." <j...@k...pl>

    Posiadam serwis, który dodaje strony uzytkowników do katalogów
    internetowych.
    Uzytkownik zakłada swoje konto, loguje sie i wprowadza dane swojej strony...
    system dodaje tą strone do katalogów.
    Aby uzytkownik mógł wprowadzic dane strony, musi kupis u mnie "punkt".
    1 punkt upowaznia do w[prtowadzenia danych dla jednej strony.

    Czy sprzedaz tego punktu to usługa, czy sprzedaz towaru... w rozumieniu od
    towarów i usług.
    Szczerze móiąc wolałbym tą sprzedaz potraktować jako towar, ale juz sam nie
    wiem...

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-11-04 19:51:36
    Temat: Re: usługa czy towar?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-11-2009 o 20:44:43 Jurek S. <j...@k...pl> napisał(a):

> [...]
    > internetowych.
    > Uzytkownik zak?ada swoje konto, loguje sie i wprowadza dane swojej
    > strony...
    > system dodaje t? strone do katalogów.
    > Aby uzytkownik móg? wprowadzic dane strony, musi kupis u mnie "punkt".
    > 1 punkt upowaznia do w[prtowadzenia danych dla jednej strony.
    >
    > Czy sprzedaz tego punktu to us?uga, czy sprzedaz towaru... w rozumieniu
    > od
    > towarów i us?ug.
    > Szczerze mói?c wola?bym t? sprzedaz potraktowaae jako towar, ale juz sam

    Upraszczając sprawę, towarem jest to co możesz wysłać pocztą, tradycyjną ;)

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2009-11-04 20:13:39
    Od: "Jurek S." <j...@k...pl>

    >Upraszczając sprawę, towarem jest to co możesz wysłać pocztą, tradycyjną ;)

    To uproszczenie mi sie bardzo podoba i pasuje, ale czy napewno tak wlasnie
    jest?
    A np. płatne pliki ścigane online - tez za jakies punkty kupowane VISĄ lub
    smsem... To tez usługa ?

    pozdr.

  • 4. Data: 2009-11-04 20:28:08
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > Upraszczając sprawę, towarem jest to co możesz wysłać pocztą,
    > tradycyjną ;)

    O ile dobrze pamiętam definicję z ustawy ptu,
    to też energia i nieruchomości. Więc poproszę
    3kW i jedną kamienicę pocztą ;-)

  • 5. Data: 2009-11-04 20:30:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    cef pisze:

    > O ile dobrze pamiętam definicję z ustawy ptu,
    > to też energia i nieruchomości. Więc poproszę
    > 3kW i jedną kamienicę pocztą ;-)

    Zatem prawidłowa implikacja to "coś, co możesz przesłać pocztą -> jest
    towarem", a nie "jest towarem -> możesz przesłać pocztą".

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-11-04 20:33:37
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Zatem prawidłowa implikacja to "coś, co możesz przesłać pocztą -> jest
    > towarem", a nie "jest towarem -> możesz przesłać pocztą".

    Ja najczęsciej poczta dostaję faktury ;-)

  • 7. Data: 2009-11-04 20:38:02
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    nadal usluga.

  • 8. Data: 2009-11-04 21:04:57
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-11-2009 o 21:28:08 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > O ile dobrze pamiętam definicję z ustawy ptu,
    > to też energia i nieruchomości. Więc poproszę
    > 3kW i jedną kamienicę pocztą ;-)

    :) Dlatego się zaasekurowałem

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2009-11-04 21:05:56
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-11-2009 o 21:13:39 Jurek S. <j...@k...pl> napisał(a):

    > To uproszczenie mi sie bardzo podoba i pasuje, ale czy napewno tak
    > wlasnie
    > jest?
    > A np. p?atne pliki ?cigane online - tez za jakies punkty kupowane VIS?
    > lub
    > smsem... To tez us?uga ?

    Jak najbardziej, usługa elektroniczna, przeniesienie praw, ale nie towar.

    --
    Tomek