  • 1. Data: 2009-11-04 18:04:41
    Temat: Usługi dla firm i osoba fizyczna.
    Od: MaREK <m...@o...pl>

    Witam!

    W jaki sposób, bez zakładania działalności gospodarczej, mogę legalnie i
    bez narażania się na problemy z urzędem skarbowym, świadczyć usługi dla
    firm, związane z działalnością internetową (reklama w internecie)?

    Czy jest w ogóle taka możliwość, czy jedyne wyjście to umowa zlecenie/o
    dzieło (oczywiście wykluczając działalność gosp.)?

    Proszę o poradę.
    --
    Pozdrawiam Marek

  • 2. Data: 2009-11-04 21:16:36
    Temat: Re: Usługi dla firm i osoba fizyczna.
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    jak pracujesz zawodowo na etacie - zaloz firme
    koszty beda niewielkie ze 200pln miesiecznie (zus)

  • 3. Data: 2009-11-05 09:49:37
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MaREK" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czy jest w ogóle taka możliwość, czy jedyne wyjście to umowa zlecenie/o
    > dzieło (oczywiście wykluczając działalność gosp.)?

    A co zlego widzisz w umowach o dzielo i zleceniu?
    Prowadzac dzialalnosc gospodarcza tez nieustannie zawierasz umowy zlecenia i
    o dzielo - tylko ze zazwyczaj ustne, potwierdzane tylko najczesciej
    paragonem lub faktura i inaczej rozliczane podatkowo, a takze rodzace
    odmienne obowiazki (lub ich brak) w zakresie ubezpieczen spolecznych.
    W jaki sposob niby Ty chcialbys komus zrobic reklame nie zawierajac z nim
    (ustnie czy tez pisemnie) umowy cywilnoprawnej?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-11-05 16:04:46
    Od: MaREK <m...@o...pl>

    SDD pisze:
    > Użytkownik "MaREK" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A co zlego widzisz w umowach o dzielo i zleceniu?

    Nie, nie widzę niczego złego, zastanawiam się jedynie czy firmy nie wolą
    po prostu dostać fakturę (w przypadku gdy usługodawcą jest inna firma)
    lub inny dokument sprzedaży, zamiast zawierać umowę z taką osobą jak ja?

    --
    Pozdrawiam Marek

  • 5. Data: 2009-11-05 16:13:13
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 05-11-2009 o 17:04:46 MaREK <m...@o...pl> napisał(a):

    > Nie, nie widzę niczego złego, zastanawiam się jedynie czy firmy nie wolą
    > po prostu dostać fakturę (w przypadku gdy usługodawcą jest inna firma)
    > lub inny dokument sprzedaży, zamiast zawierać umowę z taką osobą jak ja?

    Wolą (ach już mi się marzy nadchodzące wypełnianie i rozsyłanie PIT-11 ;))

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2009-11-05 16:26:26
    Od: MaREK <m...@o...pl>

    Tomek pisze:
    > Wolą (ach już mi się marzy nadchodzące wypełnianie i rozsyłanie PIT-11 ;))

    No właśnie, stąd i mój post.

    Reasumując, nie ma możliwości abym ja, jako osoba fizyczna, legalnie
    mógł świadczyć usługi dla firm bez zakładania dział. gosp. i bez
    zawierania z firmą umowy zlecenie/o dzieło, no i oczywiście nie będąc
    ich pracownikiem?

    Jeżeli jest jakaś możliwość proszę o wyjaśnienie.

    --
    Pozdrawiam Marek
    http://czytopiatek.pl

  • 7. Data: 2009-11-05 19:49:35
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Jeżeli jest jakaś możliwość proszę o wyjaśnienie.

    Jest - robic na czarno.
    W przypadku umow o dzielo (zwlaszcza gdy przysluguje 50% KUP) jest to jednak
    ewidentnie mniej korzystne dla frmy :)

    Pozdrawiam
    SDD