  • 1. Data: 2006-02-07 21:05:05
    Temat: usługi online a paragony
    Od: "gucio" <...@a...aa>

    Jak w praktyce ma się zachować przedsiębiorca, którego działalność polega na
    usługach online, np. hosting, doładowania przez e-mail, tłumaczenia przez
    e-mail, prowadzenie portalu z płatnym logowaniem itp.
    Prędzej czy później będzie zobowiązany do rejestrowania transakcji na kasie
    fiskalnej.
    Jak ma dostarczyć paragony, skoro nic do nikogo nie wysyła, ani nawet nie
    zna adresów swoich klientów?
    Wystawiać paragon i do kosza?

  • 2. Data: 2006-02-07 21:25:47
    Temat: Re: usługi online a paragony
    Od: "Tomasz" <t...@p...fm>

> [...]
    > kasie fiskalnej.
    > Jak ma dostarczyć paragony, skoro nic do nikogo nie wysyła, ani nawet nie

    Dolaczam sie do pytania - pytalem o cos podobnego nieco ponizej...

  • 3. Data: 2006-02-07 21:49:01
    Temat: [OT]Re: usługi online a paragony
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Tomasz napisał(a):
    [ciach]

    > Dolaczam sie do pytania - pytalem o cos podobnego nieco ponizej...

    ja bym miał prośbę, żeby nie używać sformułowania "poniżej", tylko
    raczej "wcześniej".

    Bo to czy wątek jest niżej czy wyżej, to zależy od tego jak kto sobie
    posortuje po dacie: rosnąco czy malejąco :D

    takie moje 0.03PLN.

    p.m.

  • 4. Data: 2006-02-08 23:26:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Feb 2006, gucio wrote:

    > Jak w praktyce ma się zachować przedsiębiorca, którego działalność polega na
    > usługach online, np. hosting, doładowania przez e-mail, tłumaczenia przez
    > e-mail, prowadzenie portalu z płatnym logowaniem itp.

    Tak OT: mi się zdaje że zwolnienia *przedmiotowego* od czynności
    opłacanych na konto bankowe nikt nie zniósł. Pasuje?

    > Jak ma dostarczyć paragony, skoro nic do nikogo nie wysyła

    Na argument że ma *dostarczyć* paragon pytałem w innym wątku o podstawę
    prawną, na razie chyba cisza :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-02-09 08:18:46
    Od: "BL" <b...@p...pl>

    > Tak OT: mi się zdaje że zwolnienia *przedmiotowego* od czynności
    > opłacanych na konto bankowe nikt nie zniósł. Pasuje?

    Jest jeszcze bezsensowne "z wyłączeniem płatności dokonywanych czekiem,
    bankową kartą płatniczą lub kredytową".

    Pzdr,
    BL

  • 6. Data: 2006-02-09 17:23:09
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    gucio napisał(a):

> [...]
    > usługach online, np. hosting, doładowania przez e-mail, tłumaczenia przez
    > e-mail, prowadzenie portalu z płatnym logowaniem itp.

    Jaki jest PKWiU takiej działalności?
    Jeśli 93.05 "Usługi pozostałe, gdzie indziej nie sklasyfikowane" to podlega
    zwolnieniu z poz.37 załącznika do rozporządzenia,
    a jeśli 74.84 "Usługi komercyjne pozostałe, gdzie indziej nie
    sklasyfikowane" to z poz.28 załącznika.

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 7. Data: 2006-02-09 17:34:19
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Docent napisał(a):

> [...]
    > zwolnieniu z poz.37 załącznika do rozporządzenia,
    > a jeśli 74.84 "Usługi komercyjne pozostałe, gdzie indziej nie

    O ile mnie nie myli to jest "obsługa baz danych" lub coś w tym stylu
    (nie pamiętam numerka). W wyjaśnieniu do tej pozycji jest wymieniony
    między innymi hosting.

    p.
    m.

  • 8. Data: 2006-02-09 18:03:36
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    mvoicem napisał(a):

    > O ile mnie nie myli to jest "obsługa baz danych" lub coś w tym stylu
    > (nie pamiętam numerka). W wyjaśnieniu do tej pozycji jest wymieniony
    > między innymi hosting.

    Chyba masz rację:
    72.30.23-00.00 Usługi zarządzania stronami internetowymi (web hosting)

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 9. Data: 2006-02-13 10:22:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Feb 2006, BL wrote:

    > Jest jeszcze bezsensowne "z wyłączeniem płatności dokonywanych czekiem,
    > bankową kartą płatniczą lub kredytową".

    ...to by chyba kwalifikowało się do wniosku o skreślenie.
    Podobnie jak miałoby sens wyłączenie jasno i wyraźnie sprzedaży
    zwolnionej z kasy z liczenia do limitu.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)