  • 1. Data: 2003-04-01 07:19:08
    Temat: użyczenie sam. osobowego sp. z o.o.
    Od: l...@p...onet.pl

    Cześć,
    GDzieś czytałem że istnieje możliwość uzyczenia samochodu os. będącego
    własnością udziałowca sp. zo.o., swojej firmie. Nie wiem jakie sa tego skutki
    podatkowe. Firma w związku z tym musi ponoć opodatkować przychód, czy można
    koszty związane z ekspoloatacją samochodu traktować jak KUP firmy? Będę bardzo
    wdzięczny za wszelkie uwagi i wyjaśnienia.
    pzdr

  • 2. Data: 2003-04-01 14:38:49
    Temat: Re: użyczenie sam. osobowego sp. z o.o.
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

> [...]
    > podatkowe. Firma w związku z tym musi ponoć opodatkować przychód, czy można
    > koszty związane z ekspoloatacją samochodu traktować jak KUP firmy?

    jest to czynność cywilnoprawna podlegająca opodatkowaniu podatkiem od czynności
    cywilnoprawnych (Dz.U.Nr 86 poz. 959 z 2000r.) jeżeli jest to użyczenie nieodpłatne,
    trzeba zapłacić podatek w wysokości 0,04% za rok od wartości pojazdu składając do US
    deklarację PCC-1 w terminie 14-tu dni od dnia zawarcia umowy użyczenia. Oprócz tego
    dla firmy jest to oczywiście przychód.