  • 1. Data: 2003-03-31 17:41:50
    Temat: umowa o dzielo + DG
    Od: "D.A." <d...@w...pl>

    Sprawa wyglada tak:
    -prowadze dzialalnosc gospodarcza+VAT
    -w ramach tej dzialalnosci zawarlem umowe o dzielo.
    Czy wpisujac fakture za wykonanie dziela do PKPiR moge na podstawie dowodu
    wewn. wpisac jako kup rownowartosc 50% faktury (rubryka 14)? Do ksiazki nie
    wpisywalem wczesniej zadnych wydatkow poniesionych na wykonanie tego dziela.
    Czy ktos przerabial juz taki temat?

    Pozdrawiam

    D.A.

  • 2. Data: 2003-04-01 06:52:34
    Temat: Re: umowa o dzielo + DG
    Od: "buba" <1...@w...pl.NOSPAM>

    > Czy wpisujac fakture za wykonanie dziela do PKPiR moge na podstawie dowodu
    > wewn. wpisac jako kup rownowartosc 50% faktury (rubryka 14)?

    Nie mozesz, wpisujesz tylko faktycznie poniesione wydatki ( udokumentowane )
    Jezeli poniosles jakies koszty wykonujac zadania wynikajace z zawarcia
    umowy, to pewnie stanowia one KUP.
    Zakladam ze przedmiot umowy pokrywa sie z zakresem twojej DG i
    poinformowales zleceniodawce o tym fakcie i wystawiles fv ( no tak piszesz o
    fakturze, wiec wystawiles )

    pozdr
    bubbaaa

  • 3. Data: 2003-04-02 21:16:30
    Temat: Odp: umowa o dzielo + DG
    Od: "D.A." <d...@w...pl>

> [...]
    > Zakladam ze przedmiot umowy pokrywa sie z zakresem twojej DG i
    > poinformowales zleceniodawce o tym fakcie i wystawiles fv ( no tak piszesz

    Przedmiot umowy pokrywa sie z zakresem dzialalnosci. No i tu wlasnie tkwi
    problem.
    Dzieki za odp.

    D.A.

  • 4. Data: 2003-04-03 19:59:29
    Temat: Re: Odp: umowa o dzielo + DG
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od D.A. -----###
    > Przedmiot umowy pokrywa sie z zakresem dzialalnosci. No i tu wlasnie tkwi
    > problem.

    jeżeli uznajesz za problem wykonanie usługi w ramach DG...
    ja tam takich problemów nie mam - za usługe wystawiam FV a poniesione
    wydatki biorę w koszty...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 5. Data: 2003-04-03 20:46:07
    Temat: Odp: Odp: umowa o dzielo + DG
    Od: "D.A." <d...@w...pl>

    > jeżeli uznajesz za problem wykonanie usługi w ramach DG...
    > ja tam takich problemów nie mam - za usługe wystawiam FV a poniesione
    > wydatki biorę w koszty...

    "Problem" to niska wartosc kosztow uzyskania przy mojej dzialalnosci.
    Zaczalem sie zastanawiac jak tu podejsc do kosztow od strony 50% - uslugi
    podchodza pod prawa autorskie. Gdyby wykraczaly poza zakres mojej
    dzialalnosci zrobil bym umowe o dzielo+rachunek jak od osoby fizycznej bez
    dzialalnosci. A tak to chyba zastanowie sie nad zmiana wpisu do ewidencji.

    Pozdrawiam

    D.A.