  • 1. Data: 2002-04-25 22:42:55
    Temat: Re: vat od darwoizny
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

  • 2. Data: 2002-04-26 08:13:38
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik jacek <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aaa0ld$8j5$...@n...tpi.pl...

    > prawnej,
    > zakupu
    > monencie
    -------
    Niestety - kolejna "ulga" niekorzystna dla darczyńców:-(
    W fakturze wewnętrznej trzeba wykazać obrót zwolniony z VAT (i kłania się
    struktura przy rozliczaniu VAT naliczonego)
    Jeżeli przedmiotem darowizny będzie towar handlowy nabyty parę miesięcy
    temu - to dodatkowo czeka nas korekta VAT odliczonego przy zakupie:-(

    Tylko w przypadku darowizny środków trwałych lub wyposażenia unikniemy
    korygowania wstecz VAT naliczonego.

    Orka

  • 3. Data: 2002-04-27 10:54:56
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Orka" <o...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > temu - to dodatkowo czeka nas korekta VAT odliczonego przy zakupie:-(
    >
    > Tylko w przypadku darowizny środków trwałych lub wyposażenia unikniemy

    witaj orko

    czy moglabys napisac z czego wynika brak obowiazku korekty vatu w przypadku
    ssrodkow trawalych i wyposazenia

    pozdrow. jacek

  • 4. Data: 2002-04-27 11:07:09
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik jacek <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aadvti$b47$...@n...tpi.pl...

    > czy moglabys napisac z czego wynika brak obowiazku korekty vatu w
    przypadku
    > ssrodkow trawalych i wyposazenia

    ------------
    W momencie zakupu środka trwałego lub wyposażenia firmy spełniony jest
    warunek odliczenia VAT - jest to zakup związany ze sprzedażą opodatkowaną
    (przy założeniu, że firma dokonuje sprzedaży opodatkowanej).
    Późniejsze rozporządzenie takim składnikiem majątku (np. przekazanie jako
    darowizny) nie ma wpływu na prawo do odliczenia VAT.

    Nawet MF łaskawie wydało interpretację na ten temat:-)

    Orka

  • 5. Data: 2002-04-27 11:59:24
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Apr 2002, jacek wrote:

    >+ Użytkownik "Orka" <o...@i...pl> napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    >+
    >+ czy moglabys napisac z czego wynika brak obowiazku korekty vatu w przypadku

    IMO z tego, że sprzedajesz majątek firmy a nie "towar" (handlowy).
    Funkcji "towaru" nabywa on w momencie sprzedaży (no, można by się
    umówić że możesz wcześniej go "wycofać"), w tym momecie określasz
    jego wartość - a od tej wartości VAT
    ŚT może być np. wyprodukowany - a przecież jak sprzedajesz coś
    co produkujesz (i podarujesz lub sobie weźmiesz) to nie naliczasz
    VATu od surowców kupowanych do produkcji tylko wartości produktu :)
    Byłoby dziwne jakby historia ŚT decydowała o rozliczaniu VATu :)
    (choć tak jest - VAT od "używanych nieVATowanych"); w szczególności:
    jakby ŚT był nabyty 12 lat przed sprzedażą to co z VATem ?? Nie
    trzeba korygować bo 'przedawniony' ?? ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-04-27 23:01:27
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > darowizny) nie ma wpływu na prawo do odliczenia VAT.
    >
    > Nawet MF łaskawie wydało interpretację na ten temat:-)

    mnie juz sie wszytko miesza, bo przeciez jesli zlikwiduje DG to musze oddac
    VAT od zakupionych srodkow trwalych , czy nie ? a z tego co piszesz wynika
    ze jak te srodki daruje to nie musze korygowac vat-u

    jacek

  • 7. Data: 2002-04-29 08:09:28
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik jacek <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aag566$l0s$...@n...tpi.pl...

> [...]
    wynika
    > ze jak te srodki daruje to nie musze korygowac vat-u

    -------------
    Chyba nie czytałeś dokładnie całego wątku - cały czas jest mowa o
    darowiznach na rzecz publicznych ZOZ, szkół, placówek oświatowych i
    podmiotów wymienionych w rozp. MF (par.67 pkt 2).
    Darowizny rzeczowe na rzecz innych podmiotów podlegają opodatkowaniu VAT.

    Orka

  • 8. Data: 2002-04-29 21:04:35
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > podmiotów wymienionych w rozp. MF (par.67 pkt 2).
    > Darowizny rzeczowe na rzecz innych podmiotów podlegają opodatkowaniu VAT.

    darowizny na rzecz szkol itp. nie podlegaja vatowi , wiec darujac wystawiam
    fakture wewnetrzna , w poz. Vat pisze zwolniony, ale dalej mysle , ze
    musze niezaleznie od tego czy darowalem srodek trwaly, czy inny skladnik
    aktywow zrobic korekte vatu naliczonego zwiazanego z tym srodkiem trwalym
    lub innym skladnikiem aktywow, ktory pozniej darowalem dla szkoly , bo
    przeciez jak to co dalem bylo zwolnine z vat ,to nie mialem prawa odliczyc
    vat-u naliczonego.

    poza tym ustawa o vat srodki trwale traktuje jak towar tzn. srodki trwale
    mieszcza sie w definicji towaru

    pozdrowienia
    jacek

  • 9. Data: 2002-04-29 21:13:23
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik jacek <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aakccf$9ab$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > lub innym skladnikiem aktywow, ktory pozniej darowalem dla szkoly , bo
    > przeciez jak to co dalem bylo zwolnine z vat ,to nie mialem prawa odliczyc

    Miałeś prawo odliczyć - bo zakupiony środek trwały służył sprzedaży
    opodatkowanej.
    Późniejsza darowizna (uzywanego środka trwałego) nie zobowiązuje Cię do
    korekty VAT naliczonego.

    Jeżeli jednak uważasz inaczej - to koryguj i płać;-)

    > poza tym ustawa o vat srodki trwale traktuje jak towar tzn. srodki trwale
    > mieszcza sie w definicji towaru

    A kiedy napisałam, że środek trwały nie jest towarem????
    Pisałam o konieczności korygowania VAT naliczonego w przypadku darowizny
    towarów handlowych - a to trochę inne pojęcie.

    Orka

  • 10. Data: 2002-04-30 07:11:20
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Pisałam o konieczności korygowania VAT naliczonego w przypadku darowizny
    > towarów handlowych - a to trochę inne pojęcie.

    witaj Orko

    to co piszesz ma sens bo inaczej cale to zwolnienia z vat dla szkol byloby
    nic nie warte (efekt bylby taki jak opisalem w moim pytaniu)

    czy moglabys podac gdzie znajde artykul z kt wynika ze darujac srodek trwaly
    nawet dla szkoly inaczej postepuje z vatem niz towar handlowy, twoje
    rozwiazanie trafia mi do przekonania ale jednak wolalbym byc pewien, i nie
    chce ryzykowac niedokonania korekty vat, ale przyznam ze chetnie bym jej nie
    dokonal.

    pozdrowienia

    jacek