    From: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wejście w VAT - proporcja
    Date: Wed, 07 Jul 2004 09:29:40 +0200

    pomidoroffa pisze:

    [...]

    > "Gdy wartość sprzedaży przekroczy w trakcie roku
    > podatkowego kwotę 10000 euro, a w przypadku podatników rozpoczynających w
    > trakcie roku podatkowego wykonywanie czynności opodatkowanych, gdy
    > faktyczna wartość sprzedaży,
    > w proporcji do okresu prowadzonej sprzeadaży, przekroczy
    > w ciągu tego roku ww. kwotę podatnik traci przysługujące mu zwolnienie w
    > momencie przekroczenia tej kwoty."
    >

    > Dla mnie oczywiste jest, że jeżeli np. rozpoczyna działalność 1 lipca
    > to do "wykorzystania " ma kwotę 10 000 euro/12 x 6,
    > czyli 45 700 : 12 X 6 = 22 850

    zwroc uwage na groznie brzmiacy zwrot
    "w proporcji do okresu prowadzonej sprzeadaży"

    co to jest okres PROWADZONEJ sprzedazy ?

    dla mnie na rozum jest to okres od dozpoczecia dizalnosci
    do "dnia dzisiejszego" a nie do konca roku.
    rozpoczalem sprzedaz w 1998 roku i prowadze ja DO DZIS i takijest moj
    "okres sprzedazy".
    > I teraz bez znaczenia jak będzie się kształtowała jego sprzedaż,
    > (tzn. w jakim czasie miesiąca , czy np. czterech miesięcy ) to po
    > przekroczeniu tej kwoty staje się płatnikiem VAT.

    dlatego jest to bardzo NIEBEZPIECZNE i nalezaloby miec jakas jasna i
    WIAZACA wykladnie.

    Boguslaw