  • Data: 2007-07-21 17:31:55
    Temat: Re: wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów
    Od: m...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Oddziel VAT od dochodowego i wtedy zobaczysz, że
    > nie mając NIP z PL płacisz netto 19% więcej w dochodowym (koszty)
    > i do tego doliczyć musisz dalej 22% (od większej podstawy)

    i jeszcze w związku z tym mam następujące pytania:

    1) co z różnicą kursów walut? fakturę z EUR na PLN przeliczam wg kursu
    NBP z dnia wystawienia faktury a jak dokonuję przelewu przez mój bank
    to wg ich tabeli kursów na dzień realizacji przelewu - wiadomo, że te
    dwa kursy się różnią - rozumiem, że do kalkulacji ceny dla Klienta
    biorę pod uwagę kurs z banku - bo to faktycznie płacę

    2) od strony praktycznej nie przeprowadzałem jeszcze takich operacji
    więc czy możesz napisać jakie składniki muszę wziąć pod uwagę przy
    kalkulacji ceny wyjściowej (zakłądając VAT 0%) - nie chciałbym czegoś
    ominąć - mi do głowy przychodzą następujące:
    - cena zakupu towaru
    - koszty transportu na jednostkę towaru
    - prowizja banku od przelewu zagranicznego na jednostkę towaru
    - podatek zryczałtowany
    - podatek VAT (czyli całe 22% na fakturze sprzedaży) - coś jeszcze?