  • 11. Data: 2004-06-15 22:13:04
    Temat: Re: wezwanie z US HELP!
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@S...post.pl>

    Użytkownik "Adam" <d...@a...tk> napisał w wiadomości
    news:canrhh$im7$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > A tak z ciekawosci oraz zeby temat byl kontynuowany to daj znac
    jutro jak
    > poszlo.

    jutro będzie odpowiedź :
    poszłam, poprawiłam, postawiłam parafki i wsio...

    pozdr. Darek SP2BZW

    P.S. z praktyki - nie ma (zdziwiłbym się !) innej odpowiedzi...

  • 12. Data: 2004-06-15 22:20:12
    Od: "[edymon]" <edymon@zostaw_tylko:autocom.pl>

    Użytkownik Adam napisał:

    > A tak z ciekawosci oraz zeby temat byl kontynuowany to daj znac jutro jak
    > poszlo.

    Oki.

    --
    Pozdrawiam,
    Edytka [edymon]

    "A wolę być starą dupą niż młodym dupkiem"

  • 13. Data: 2004-06-15 22:27:56
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    [edymon] wrote:

> [...]
    > Wiem gdzie wkradl sie bląd: wpisywalam obliczone kwoty do programu Pity
    > 2003 i w PIT-0 wpisalam to co juz wyliczylam, zamiast tego ile wydalam.
    > komputer "yntelygentnie " policzyl sobie 19% od juz obliczonych przeze
    > mnie 19% kwoty, ktora wydalam na studia. W rezultacie w PIT-37 wpisal
    > sobie bzdure w rubrykach 116, 117, 118, 120 i 121. W zasadzie policzyl
    > na moja niekorzysc, ale kwota podatku do zwrotu w pozycji 121 sie zgdadza.
    > PYTANKO: co mi za to grozi? Zamierzam sie tlumaczyc bledem komputera, bo
    > tak de facto bylo...
    > Pomozcie, bo jutro z rana musze byc w US.

    Nic się nie stanie.
    Nie zgadza się kwota z pit-o z kwotą wpisaną na pit-37.
    Panie nie wiedzą czy pomyliłeś się w pit-o, a pit-37 jest ok,
    czy może rzeczywiście wydałeś tak malutko, a w pit-37 wpisałeś "całą"
    kwotę, zamiast 19%.
    Chcę, żebyś przyszedł i powiedział, która liczba jest dobra.
    W twoim przypadku skończy się na "aha".
    Jakby się okazała pomyłka w drugą stronę, to musiałbyś zwrócić nadpłatę
    z odsetkami i tyle.

  • 14. Data: 2004-06-16 13:03:19
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Wydaje mi sie, ze troche ma to znamiona burzy w szklance wody. Jak wiele
    osob opisalo - nie panikuj. Kiedys na grupie pisalem post o korekcie zenania
    na niekorzysc US. Znajdziesz w googlach. Zakonczylo sie zlozeniem "żądania
    stwierdzenia zaplaty" czy jakos tak art na ile pamietam cos ok 80-90
    ordynacji. W Twoim przypadku moze skonczyc sie tak samo - w najgorszym
    wypadku, lib wnioskiem o stwierdzenie nadpalty (nie wiem czy to sie stosuje
    zamiennie, czy wniosek wyparl żądanie, ale to mnozna sprawdzic)

    Pozdrawiam
    Adam

  • 15. Data: 2004-06-16 13:16:53
    Temat: Re: wezwanie z US HELP! - kicha
    Od: "[edymon]" <edymon@zostaw_tylko:autocom.pl>

    Użytkownik Adamski napisał:
    > Wydaje mi sie, ze troche ma to znamiona burzy w szklance wody. Jak wiele
    > osob opisalo - nie panikuj.[ciach]
    No chyba nie bardzo. Okzazalo sie, ze nie wpisalam w PIT-D kwot dop
    rubryk 72, 73, 79 i 80, a wlasciwie nie zrobila tego ksiegowa, ktora
    mnie rozliczala. W US kazali mi przytargac PITy z 2002 - akurat mialam.

    1. I pani sie doczepila, ze w 2002 nie mozna bylo juz odliczac wydatkow
    na ziemie (ktora "lezy" pod blokiem i jest moja wlasnoscia) - prawda to,
    ze w 2002 juz nie mozna bylo tak???

    2. Na fakturach od developera jest wszedzie "na zakup mieszkania", a w
    akcie notarialnym jest juz wyszczegolnione, ze tyle i tyle za
    mieszkanie, a tyle za konkretna ziemie. Czy akt notarialny moze byc
    ewentualnie podkladką, gdyby chcieli mnie sprawdzic za 2002??? Za 2003
    juz mam wszystko "wyprostowane".

    3. PIT za 2002 byl skladany w innym US niz obecnie. Pani z obecnego
    powiedziala, ze ona sie nie bedzie czepiac. Ale co bedzie jak mnie
    sprawdza z tego poprzedniego urzedu? Jaka ewentualnie mi za to grozi
    kara? Czy tez po prostu kaza mi napisac korekte zeznania (jakos pozno
    troche)? Mam pojsc i sie ubiczowac z wlasnej woli w US poprzednim, czy
    tez zaczekac, az w np. 2007 wysla mi wezwanie???

    Help!

  • 16. Data: 2004-06-16 13:28:21
    Od: "MT" <t...@o...pl>

    Użytkownik "[edymon]" <edymon@zostaw_tylko:autocom.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pozdrawiam,
    > Edytka [edymon]
    >
    > "A wolę być starą dupą niż młodym dupkiem"

    nic nie bedzie,pojdziesz , wyjasnisz sparwe, poprawisz u Pani na
    biureczku,podpiszesz,ze "poprawiono dnia..." i tyle,grunt to nie
    panikowac.Powodzenia

  • 17. Data: 2004-06-16 16:51:06
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    [edymon] wrote:

> [...]
    > troche)? Mam pojsc i sie ubiczowac z wlasnej woli w US poprzednim, czy
    > tez zaczekac, az w np. 2007 wysla mi wezwanie???

    A czyli całkiem inna sprawa wyszła.

    Tak przy okazji mogą cię capnąć do końca 2008 roku.
    (do końca roku kalendarzowego, w którym mija 5 lat od roku w którym się
    rozliczałaś (czyli 2003), a nie ZA który się rozliczałaś).

    Wiesz, jak cię sprawdzą w 2007 czy 2008 roku to oddasz z odsetkami od
    2003r. Jak się sama pokajasz teraz (o ile pani w US miała rację) to
    oddasz z odsetkami za 1 rok a nie 5 lat.

    Policz prawdopodobieństwo, że cię złapią i sama podejmij decyzję.

  • 18. Data: 2004-06-16 19:31:53
    Od: "[edymon]" <edymon@zostaw_tylko:autocom.pl>

    Użytkownik poilkj napisał:
    [ciach]
    > Policz prawdopodobieństwo, że cię złapią i sama podejmij decyzję.

    Ksiegowa mi to jeszcze raz sprawdzi, wloze wlosienice, wezme biczyk i
    pojde do urzedu skarbowego... Mea culpa... Bo innego wyjscia nie widze.

  • 19. Data: 2004-06-17 03:54:29
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 16 cze o godzinie 15:16, na pl.soc.prawo.podatki, [edymon]
    napisał(a):

    > No chyba nie bardzo. Okzazalo sie, ze nie wpisalam w PIT-D kwot dop
    > rubryk 72, 73, 79 i 80, a wlasciwie nie zrobila tego ksiegowa, ktora
    > mnie rozliczala. W US kazali mi przytargac PITy z 2002 - akurat mialam.

    Będę się czepiał ;)
    W pierwszym poście pisałaś że sama wprowadzałaś dane w programie PITy -
    teraz twierdzisz że księgowa popełniła błąd......hehehe

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 20. Data: 2004-06-17 12:27:06
    Od: "[edymon]" <edymon@zostaw_tylko:autocom.pl>

    Użytkownik Artur Ch. napisał:

    > Będę się czepiał ;)
    > W pierwszym poście pisałaś że sama wprowadzałaś dane w programie PITy -
    > teraz twierdzisz że księgowa popełniła błąd......hehehe

    Bylam przekonana, ze blad tkwi gdzie indziej. Okzauje sie, ze jednak na
    PIT-37 i PIT-O wszystko wpisane bylo ok, ale nawet jakbym 20 razy
    przepisywala, to nie moglam uzupelnic rubryk 72, 73, 79 i 80, bo ich nie
    uzupelnila ksiegowa.