  • 1. Data: 2002-05-13 10:59:30
    Temat: własny samochód w dg
    Od: "Anna" <n...@i...pl>

    Witam
    Prowadze dg, i uzywam swojego samochodu do wykonaywania dg.
    Samochód nie jest wprowdzony do ewidencji srodków trwałaych.
    Prowadze kpir, i do tej pory wpisywałam wszystkie wydatki na benzyne na
    podstawie faktur w koszt. Czy to jest źle, od wczoraj sie boje ze musze
    ryczałatem sie rozliczac.
    A co zrobić z kosztami AC i OC, albo naprawy samochodu, czy to mozę byc
    kosztem?

    Pozdrawiam
    Anka

  • 2. Data: 2002-05-13 11:27:59
    Temat: Re: własny samochód w dg
    Od: "rychu" <r...@w...pl>

    > Prowadze kpir, i do tej pory wpisywałam wszystkie wydatki na benzyne na
    > podstawie faktur w koszt. Czy to jest źle

    niestety zle

    > , od wczoraj sie boje ze musze
    ryczałatem sie rozliczac.

    tylko ewidencja przebiegu

    > A co zrobić z kosztami AC i OC, albo naprawy samochodu, czy to mozę byc
    > kosztem?

    moga, ale w ramach kwoty jaka Ci wyjdzie z ewidencji przebiegu

    > Pozdrawiam
    > Anka

    ja rowniez pozdrawiam

  • 3. Data: 2002-05-13 12:01:18
    Od: "Anna" <n...@i...pl>

    Na podstawie jakich przepisów wiadomo, ze to jest źle, przecież to 300, czy
    400 zł, nie pokrywa mi nawet części wydatków na benzyne. To skąd mam za to
    płacić?

    Anka

  • 4. Data: 2002-05-13 12:20:17
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik rychu <r...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:abo8hq$i27$...@n...tpi.pl...

    > niestety zle

    > ryczałatem sie rozliczac.
    >
    > tylko ewidencja przebiegu

    > moga, ale w ramach kwoty jaka Ci wyjdzie z ewidencji przebiegu

    > ja rowniez pozdrawiam

    Najlepiej kup sobie ewidencję przebiegu samochodu, taką z objaśnieniami. Tam
    na końcu jest opisane jak to należy rozliczać. Bardziej opłaca się wrzucić
    samochód w Środki Trwałe (jeżeli nie masz go zamiaru sprzedawać). Wtedy
    wrzucasz wszystko w koszty i nie bawisz się w ewidencję przebiegu.
    Ale jak nie możesz to tylko wydatki na podstawie ewidencji
    WS

  • 5. Data: 2002-05-13 12:20:49
    Od: "Anna" <n...@i...pl>

    co moge zrobic jesli do tej pory wrzucałam koszt paliwa w koszty.
    To były razem miesiecznie wieksze kwoty, niz wynika z kilometrówki?

    Anka

    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:abob4r$ih6$1@sunsite.icm.edu.pl...

  • 6. Data: 2002-05-13 12:21:02
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Witam

    Użytkownik "Anna" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    czy
    > 400 zł, nie pokrywa mi nawet części wydatków na benzyne. To skąd mam za to

    zacznijmy od tego, że chyba myślisz o przyznaniu sobie ryczałtu

    Tobie (jako osobie prowadzącej DG) on NIE przysługuje

    ryczałt za używanie samochodu (pod dodatkowymi warunkami)
    możesz przyznać pracownikom - NIE sobie

    Tobie zostają do wyboru dwie drogi:

    a) wrzucenie samochodu w środki trwałe - wtedy wszystkie wydatki dajesz
    w KUP "jak leci" (poza amortyzacją i ubezpieczeniem od wartości
    >20.000 EURO - patrz art.23 ust.1 pkt.4 i pkt.47 updf) ale teoretycznie
    nie masz
    prawa używać tego samochodu do celów prywatnych i sprzedajesz go jako
    "firmowy"

    b) zostawienie samochodu jako "prywatnego używanego w firmie"
    wtedy wydatki musisz rozliczać tzw. "kilometrówką" - patrz art.23 ust.1
    pkt.46 updf

    zobacz też art.23 ust.3a do ust.5 updf

    pozdr
    KTP

  • 7. Data: 2002-05-13 12:24:58
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

> [...]
    czy
    > 400 zł, nie pokrywa mi nawet części wydatków na benzyne. To skąd mam za to

    ------------------------------------
    Rzeczywiście zaliczenie w koszty zakupu paliwa jeśli samochód nie jest
    środkiem trwałym jest nieprawidłowe.
    Możesz jednak zaliczać w koszty ale musisz prowadzić ewidencje przebiegu
    pojazdu.Wtedy do limitu kilometrów możesz zaliczyć koszty związne z
    wykorzystamiem samochodu prywatego.
    Jolka

  • 8. Data: 2002-05-13 13:40:53
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    > co moge zrobic jesli do tej pory wrzucałam koszt paliwa w koszty.
    > To były razem miesiecznie wieksze kwoty, niz wynika z kilometrówki?

    To zrób tak, żeby nie były (;-)) - tak rozpisz kilometry, żeby Ci się to
    zmieściło w limitach. A później, na rachunku wewnętrznym, na podstawie
    którego zalicza się w koszty zaznacz, że koszty zostały ujęte w takich a
    takich pozycjach KPiR.

  • 9. Data: 2002-05-13 13:52:03
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Pulsar <p...@h...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:abofqf$s7a$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > zmieściło w limitach. A później, na rachunku wewnętrznym, na podstawie
    > którego zalicza się w koszty zaznacz, że koszty zostały ujęte w takich a

    Tylko pilnuj żeby Ci się zgodził licznik kilometrów w samochodzie. Zeby nie
    okazało się że auto ma 300 tys km i silnik do remontu :))
    Jak nie masz tyle faktycznie przejechane to wycieczka do Hiszpanii Cie czeka
    :-)
    Aha, staraj się wpisywać wyjazdy w jakiś sposób powiązane z DG.Hurtownie,
    urzędy itp. Ale to chyba jasne.
    WS

  • 10. Data: 2002-05-13 13:55:31
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Pulsar" <p...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zmieściło w limitach. A później, na rachunku wewnętrznym, na podstawie
    > którego zalicza się w koszty zaznacz, że koszty zostały ujęte w takich a
    -----
    Zagubina Aniu rzeczywiście jesteś zagubina podpiełaś się do kolejnego
    tematu.Ale myśle że nie precyzyjnie określiłaś pani w US. swój
    problem..Jeśli możesz sprawdż UPOF art.23 ust.1 punkt.46.jest tam określenie
    że sa .kup.wydatki z tytułu uzywania sam.nie wprowadznoego do
    ewid.środk.trw.w części przekraczajcej limit km.
    Jolka