  • 1. Data: 2003-09-24 19:46:53
    Temat: wpis do KPIR
    Od: "Sebasto" <s...@w...pl>

    Witam

    Prowadze firme elektroniczna i w zwiazku z tym kupuje rozne czesci
    elektroniczne. Czesc z nich przznaczona jest do dalszej odsprzedazy, a czesc
    wykorzystana jest do budowy prototypow i z czasem ulega zuzyciu. W momencie
    zakupu nie wiem ktore czesci sprzedam, a ktore zuzyje. Mam dwa pytania:
    1. Jak mam wpisywac te czesci do kpir, jako koszt ( bo niektorych czesci juz
    nie sprzedam, tylko zuzyje ) czy jako towary do sprzedazy ( bo niektore
    sprzedam ) ? Czy dobrym pomyslem bylo by zalozenie magazynu i wpisywanie
    wszystkich czesci jako do dalszej odsprzedazy, a wrazie wlasnego ich
    wykorzystania wypisanie jakiegos dokumentu ze pobralem te czesci z magazynu
    do wlasnego uzytku ?

    2. Czy jezeli na jednej fakturze mam 50 pozycji to wszystkie je musze
    wklepac do KPIR, czy wystarczy ze wpisze "zakup czesci" i podam numer
    faktury ?

    Z gory dziekuje za odpowiedz.

    pozdrawiam

    Sebasto

  • 2. Data: 2003-09-25 07:08:00
    Temat: Re: wpis do KPIR
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Sebasto" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wszystkich czesci jako do dalszej odsprzedazy, a wrazie wlasnego ich
    > wykorzystania wypisanie jakiegos dokumentu ze pobralem te czesci z

    Decyzja należy oczywiście do ciebie, ale możesz wpisywać do KPIR jako zakupy
    towarów, a w momencie zużycia przeksięgowywać do kosztów.

    > 2. Czy jezeli na jednej fakturze mam 50 pozycji to wszystkie je musze
    > wklepac do KPIR, czy wystarczy ze wpisze "zakup czesci" i podam numer
    > faktury ?

    Wystarczy.
    Łukasz Kaliński