  • 1. Data: 2002-01-08 22:27:05
    Temat: Re: wplata na konto firmowe
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Sun, 6 Jan 2002 18:11:44 +0100, "Tomek D" <t...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Subtelna róznica pomiedzy osoba fizyczna a SC polega na tym ze w przypadku
    >SC w jej umowie okreslasz co wnosza wspólnicy i od wartosci tego placisz
    >jakies tam % w US.
    >Jezeli SC dokonuje transakcji na kwote przewyzszajaca to co wniesli
    >wspólnicy + wypracowane zyski to US moze sie przyczepic bo nie zaplaciles im
    >tych %.

    Wnosi się sprzęty itp. Głównie po to, że nie masz na to wtedy
    papierów. Wnosisz np. prywatny komputer, płacić wtedy podatek od
    czynności cywilnych i komputer staje się własnością spółki. Ale kasa
    nie. Wspólnicy odpowiadają całym swoim majątkiem za zobowiązania
    spółki, więc przy przekroczeniu kosztami zysków muszą dołożyć. Zyski
    też w każdej chwili zabierasz sobie. Firma ma tylko tyle, ile w danej
    chwili jest w towarze i środkach trwałych. Podatek od zysku rozliczasz
    w postaci typowego PITu (no z lekkimi modyfikacjami ,,dla prowadzących
    DG''). Prowadząc DG czy spółkując w sc. nie masz pensji. W sp.z o.o.
    masz pensję i całe zyski są własnością spółki i nie możesz ot tak
    zabrać albo dodać.

    Acha -- mówię tutaj o DG na PKPiR, bo nie jestem pewny czy w przypadku
    KH nie mają już zastosowania zasady takie jak dla ,,wyższych form''. W
    każdym razie PKPiR jest uproszczoną formą rozliczeń i wiele rzeczy
    tutaj jest płynnych.

    >Akurat profesjonalnie zajmuje sie bitami a nie podatkami wiec nie traktuj
    >tego jako pewnik :-)

    A tam, trza być pewnym siebie :-)))
    Ja też nie jestem prawnikiem, ale tak mi się wydaje jakoś, że chyba
    mam rację...
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)