eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiwprowadzanie do ewidencji srodkow trwalych i wyprowadzanie z niej › Re: wprowadzanie do ewidencji srodkow trwalych i wyprowadzanie z niej
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wprowadzanie do ewidencji srodkow trwalych i wyprowadzanie z niej
    Date: Wed, 17 May 2006 23:01:35 +0200

    On Wed, 17 May 2006, Muriel wrote:

    > Moze byc uzyczenie swojej polowy drugiemu wspowlascicielowi na jego osobiste
    > cel?

    Uzyczenie może być co najwyżej powodem do zapłacenia podatku ;)
    (przez korzystającego), IMO do wykreślenia z EST nie jest żadnym
    powodem.
    Zaprzestanie wykorzystywania we własnej EDG jest powodem wykreślenia,
    ale jak przepis stanowi - w razie ponownego wpisania trzeba
    ująć już odliczoną amortyzację.
    Czyli tak jakby "nie wykreślano".

    > No wlasnie... nawet jak ten drugi wspolwlasciciel uzycza mi swojej czesci?

    A niby dlaczego nie?
    Przecież to jest JEGO część, która powinna JEMU przynosić dochód.
    Co najwyżej może to być powód wyrzucenia z kosztów rat amortyzacyjnych
    u niego (bo nie służy uzyskaniu przychodu) oraz naliczeniu przychodu
    u ciebie (bo masz "nieodpłatne świadczenie").
    Coś nie tak?

    > Ksiegowa mi amortyzowala ten samochod w calosci...

    Tia. Z chęcią poznamy podstawę prawną :)

    +++
    11. W razie gdy składnik majątku stanowi współwłasność podatnika,
    wartość początkową tego składnika ustala się w takiej proporcji
    jego wartości, w jakiej pozostaje udział podatnika we własności
    tego składnika majątku;
    zasada ta nie ma zastosowania do składników majątku stanowiących
    wspólność majątkową małżonków, chyba że małżonkowie wykorzystują
    składnik majątku w działalności gospodarczej prowadzonej odrębnie.
    ---

    Spytaj ją o podstawę prawną zaprzeczającą temu tekstowi (znaczy
    stanowiącą wyjątek pozwalający amortyzować inną część).
    Przecież to tak jakbyś wynajął samochód w wypożyczalni i z tego
    powodu (oprócz zaliczenia kwoty czynszu do kosztów) amortyzował
    cenę samochodu - której NIE ZAPŁACIŁEŚ.
    Taki wyjątek jest - tylko dla leasingu jednak.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)