  • 1. Data: 2004-04-20 14:52:42
    Temat: Re: wspolne rozliczenie ze zmarlym....
    Od: "Jan Galazka" <j...@i...pl>

    > Malzenstwo planowalo sie wspolnie roszliczyc ale maz zmarl....
    >
    > co dalej ?
    Przykro mi, nic dalej, skoro nie moga zlozyc wspolnie podpisu na deklaracji.
    Z tego, co wiem, zajmuje sie tym problemem Trybunal Konstytucyjny.
    JG

  • 2. Data: 2004-04-20 14:56:54
    Temat: wspolne rozliczenie ze zmarlym....
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Malzenstwo planowalo sie wspolnie roszliczyc ale maz zmarl....

    co dalej ?

    Oboje mieli renty innyh przychodow nie.
    Wlasciwie chodzi tylko o "skonsumowanie" ulgi remontowej.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-04-20 22:52:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Apr 2004, bosz wrote:

    >+ Malzenstwo planowalo sie wspolnie roszliczyc ale maz zmarl....
    >+
    >+ co dalej ?

    AFAIK US rozlicza zmarłego; kiedyś czytałem Ordynację w okolicach
    stosownego artykułu 100, wyszło mi że nie ma innej możliwości.
    Spróbuj przejrzeć... (AFAIR zaczyna się lekko przed setką, ale
    w bezpośredniej okolicy).

    >+ Oboje mieli renty innyh przychodow nie.
    >+ Wlasciwie chodzi tylko o "skonsumowanie" ulgi remontowej.

    Nie wiem jak tam wygląda ew. "podział" wydatków, ale o ile jest
    możliwy to trzeba optymalnie "podzielić" (jeśl oboje przekroczyli
    'kwotę wolną' :[ i są w 19% to w sumie żadna różnica !) i odliczyć
    u żyjącego lub kazać odliczyć USowi za zmarłego małżonka.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-04-21 10:39:23
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    [...]
> [...]
    > 'kwotę wolną' :[ i są w 19% to w sumie żadna różnica !) i odliczyć
    > u żyjącego lub kazać odliczyć USowi za zmarłego małżonka.

    Nie uswiadomilem sobie wczoraj jednej jeszce rzeczy...

    Wdowa nie dostawala juz przez pelny rok renty...
    Wiec.. wiesz.. jest jescze to, co odpowiada jakby kwoicie wolnej..

    I tak sie zastanawiam, ze skoro za zmarlego rozlicza sie US to czy ten US ni
    moglby sie "z upowaznienia ustawowego" podpisac ?

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-04-21 13:01:34
    Od: jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Jan Galazka wrote:

    > deklaracji. Z tego, co wiem, zajmuje sie tym problemem Trybunal
    > Konstytucyjny. JG

    Ale tylko dla wypadku gdy śmierć nastąpiła po zakończeniu roku
    podatkowego, którego ma dotyczyć zeznanie

  • 6. Data: 2004-04-21 13:19:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Apr 2004, bosz wrote:
    [...]
    >+ I tak sie zastanawiam, ze skoro za zmarlego rozlicza sie US to czy ten US ni
    >+ moglby sie "z upowaznienia ustawowego" podpisac ?

    Chodzi o to że to będzie *osobne* zeznanie :), US się nie "podpisuje za
    zmarłego" tylko "rozlicza go" :]
    Z jednej strony można mniemać że żadna różnica, czy rozliczy się
    owo odliczenie u zyjącego czy każde odliczyć USowi.
    Z drugiej... jak rozliczy żyjący, to ona zapłaci o tyle samo mniej
    podatku dochodowego co jakby za zmarłego rozliczył US.
    *ALE*, o ile wartość spadku przekracza kwotę zwolnioną - no to
    jak odliczenia dokona US to obniżenie z odliczenia wejdzie do spadku
    i pojawi się podatek spadkowy od podatku dochodowego :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2004-04-22 09:26:03
    Od: jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    bosz wrote:

    > Dokladne o to chodzi...
    > zmarl kwietniu 2004
    > pit za 2003
    >
    > Boguslaw

    Nie wiem czy ta sprawa przed TK już się zakończyła czy trwa. Poszukaj
    na ich stronie w orzeczeniach. A może ktoś inny na grupie śledzi to
    dokładniej.

  • 8. Data: 2004-04-22 09:31:23
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

  • 9. Data: 2004-04-22 09:44:16
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...ze.spamemX.op.pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem czy ta sprawa przed TK już się zakończyła czy trwa. Poszukaj
    > na ich stronie w orzeczeniach. A może ktoś inny na grupie śledzi to
    > dokładniej.

    Przeniesli decyzje TK na 5 maja chyba

  • 10. Data: 2004-04-22 09:58:33
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    cef wrote:

    > Użytkownik "jureq" <j...@X...ze.spamemX.op.pl> napisał w wiadomości

    > Przeniesli decyzje TK na 5 maja chyba

    A potem sie dziwia, ze malzonek "podpisuja za zmarlego"

    Boguslaw