  • Data: 2008-03-19 18:45:26
    Temat: Re: wspólnik sp.j. bez DG z ZUS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 19 Mar 2008, b...@g...com wrote:

    > Jeszcze jedno: mój wspólnik płaci obniżony ZUS (pierwsza DG). Jakie
    > składki ZUS powinna odprowadzać za niego spółka?

    Nie mam teraz czasu odkopywać, ale AFAIR było na grupie, o ile mnie
    pamięć nie myli prawo do "ulgowego" jest przypisane do konkretnej
    pozycji (punktu?) z wyliczanki, a nie całej "pozycji wyższej" (ustępu?)
    w przepisie.
    Pisząc "z głowy czyli niczego" kojarzę iż wyszło, że wspólnicy *nie*
    mogą korzystać z "ulgowego".
    Rzuć okiem do ustawy i przyjrzyj się *dokładnie* tej pozycji, której
    przysługuje zwolnienie :)

    pzdr, Gotfryd