    From: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wycena rachunku dwizowego
    Date: Mon, 27 Jun 2005 07:22:19 +0200

    Użytkownik "my way" <y...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:d9h62t$8pm$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > przy takim sposobie wyceny, jaki stosuję, czyli przy wpływach - kurs kupna
    > banku, a przy rozchodach - kurs sprzedaży banku z jednoczesną korektą o
    > róznice kursowe , zarówno na kontach rozrachunkowych z klientami jak i na
    > koncie bankowym - taka sytuacja nigdy nie wystapi
    > ale w Twoim przypadku - rozumiem, też tak bym postapiła

    Różnica u mnie wystąpiła nie ze względu na nierozksięgowanie różnic
    kursowych na danej operacji (powiązanej z rozrachunkami)
    ale tylko i wyłącznie ze względu na wachania kursu związane z saldem
    konta...
    przykładowo:
    kupuję 100000 eur po 4,20 (saldo 420 000 zł)
    po kilku dniach:
    obciążają mi rachunek bankowy w kwocie 99580 eur po kursie 4,26 (424 200 zł)

    saldo konta: 420 eur -4200 zł.

    pomijam uzgodnienia rozrachunków i kont rozrachunkowych, bo różnice kursowe
    do tej operacji 99580 eur zostają zaksięgowane od razu....
    oczywiscie gdy konto nawet przy dużych obrotach ma spore saldo to rożnice
    nie będą zauważalne, ale często przy takim prawie wyczyszczeniu konta mogą
    pojawiać się takie kwiatuszki...

    p.s.
    ja używam symfonii, być może Twój program ma trochę inne rozwiązania,
    ale jeżeli: przy płatnościach i wpływach walutowych liczysz różnice kursowe
    (Wn/Ma) w odniesieniu do kont rozrachunkowych (tak jak robi to symfonia), to
    i tak powyższa sytuacja może wystąpić...

    :-)

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński