    From: "my way" <y...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wycena rachunku dwizowego
    Date: Mon, 27 Jun 2005 08:21:23 +0200

    Użytkownik "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:d9o2dv$62u$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > przykładowo:
    > kupuję 100000 eur po 4,20 (saldo 420 000 zł)
    > po kilku dniach:
    > obciążają mi rachunek bankowy w kwocie 99580 eur po kursie 4,26 (424 200
    zł)

    > saldo konta: 420 eur -4200 zł.

    > pomijam uzgodnienia rozrachunków i kont rozrachunkowych, bo różnice
    kursowe
    > do tej operacji 99580 eur zostają zaksięgowane od razu....
    > oczywiscie gdy konto nawet przy dużych obrotach ma spore saldo to rożnice
    > nie będą zauważalne, ale często przy takim prawie wyczyszczeniu konta mogą

    u mnie bedzie tak:
    wartośc wpływu 99.580 x 4,20 = 418.236
    wartośc rozchodu 99.580 x 4,26 = 424.210,80
    róznica 5.947,80
    i tą róznicę ksieguję jako dodatnie róznice kursowe na koncie bankowym.
    w ten sposób saldo (420.000 -424.210,80+5.974,80 = 1.764,00) zawsze jest
    dodatnie, a jego wartość jest zawsze wartoscią ostatniego wpływu lub kilku
    wpływów.

    > p.s.
    > ja używam symfonii, być może Twój program ma trochę inne rozwiązania,
    > ale jeżeli: przy płatnościach i wpływach walutowych liczysz różnice
    kursowe
    > (Wn/Ma) w odniesieniu do kont rozrachunkowych (tak jak robi to symfonia),
    > i tak powyższa sytuacja może wystąpić...
    > :-)

    jak widzisz nie wystąpi, dlatego saldo rachunku wyceniam tylko na koniec
    roku

    > pozdrawiam
    > Łukasz Kaliński

    również