  • 1. Data: 2003-12-03 20:55:25
    Temat: wymiana dowodu osobistego
    Od: "ela.7" <e...@w...pl>

    Witam,

    dzisiaj w programie telewizyjnym "Trzecia strona medalu" padlo
    stwierdzenie, ze o wymianie dowodu osobistego nalezy powiadomic urzad
    skarbowy.
    Moze ktos wie na podstawie jakiego artykulu jest to wymagane, ile mam
    czasu, aby sie udac do US, bo grozi za to kara finansowa.

    Pozdrawiam
    Ela

  • 2. Data: 2003-12-03 22:25:02
    Temat: Re: wymiana dowodu osobistego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Dec 2003, ela.7 wrote:

> [...]
    >+ dzisiaj w programie telewizyjnym "Trzecia strona medalu" padlo
    >+ stwierdzenie, ze o wymianie dowodu osobistego nalezy powiadomic urzad

    Było przedwczoraj:
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/6.html?numer=1089&
    dok=1089.6.3.2.1.2.0.1.htm
    Podano tylko art. KKS do ukarania, podstawy nie widzę - może jest
    w częsci płatnej :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-12-03 22:27:23
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "ela.7" <e...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > Moze ktos wie na podstawie jakiego artykulu jest to wymagane, ile mam
    > czasu, aby sie udac do US, bo grozi za to kara finansowa.

    nr dowodu zdaje sie jest na nip-1 i nip-3
    przy zmianie wypadaloby go wyslac jeszcze raz jako aktualizacja danych
    juz nie pamietam jak to jest 14 dni od zmiany, 30 dni od zmiany, albo razem
    z zeznaniem rocznym.
    gdzies to jest w ustawie ale strasznie pokretnie napisane.
    jak wyslesz razem z pit to nikt ci glowy nie urwie.

  • 4. Data: 2003-12-04 07:37:17
    Od: "/slawek" <w...@W...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/6.html?numer=1089&
    dok=1089.6.3.2.1.2.0.1.htm
    > Podano tylko art. KKS do ukarania, podstawy nie widzę - może jest
    > w częsci płatnej :)

    Podstawą jest ustawa z 13-10-1994 o zasadach ewidencji i identyfikacji
    podatników i płatników Dz.U. z 1995r. nr 142, poz 702 ze zm

  • 5. Data: 2003-12-04 08:01:03
    Od: "Nemo" <a...@l...pl>

    Witaj Gotfrydzie,
    podstawa jest (Ustawa o NIP - potocznie mówiąc)
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2003-12-04 08:23:51
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "/slawek" <w...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Podstawą jest ustawa z 13-10-1994 o zasadach ewidencji i identyfikacji
    > podatników i płatników Dz.U. z 1995r. nr 142, poz 702 ze zm
    -----------------------------------
    Dokładanie proponuje poczytac tą ustawe bo terminów jest troche wklejam
    tekst
    http://www.gofin.pl/p_a.php?id_punkt=44&id_temat_htm
    l=30524
    Ale kar tu chyba nie ma .
    Wiola

  • 7. Data: 2003-12-04 08:42:33
    Od: "/slawek" <w...@W...pl>

    Użytkownik "Wiola" <p...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Dokładanie proponuje poczytac tą ustawe bo terminów jest troche wklejam
> [...]

    Kary przenieśli do KKS

  • 8. Data: 2003-12-04 10:18:40
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-12-03 23:25, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    dok=1089.6.3.2.1.2.0.1.htm
    > Podano tylko art. KKS do ukarania, podstawy nie widzę - może jest

    W jednej z ostatnich Rzep lub GP było, że Rzecznik P.O. zaskarżył to,
    jako niekonstytucyjne - obywatel ma NIP, Pesel i zmiana dokumentu nie
    powinna obciązać go obowiązkiem informowania, skoro odpowiednie
    instytucje taką informacją na dobra sprawę już dysponują, lub moga ją
    sobie ustalić "wewnętrznie".

    Pzdr: Catbert

  • 9. Data: 2003-12-04 21:38:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Dec 2003, Catbert wrote:

    >+ On 2003-12-03 23:25, Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
    >+ > Było przedwczoraj:
    >+ > http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/6.html?numer=1089&
    dok=1089.6.3.2.1.2.0.1.htm
    [...]
    >+ W jednej z ostatnich Rzep lub GP było,

    Przecie to ten właśnie artykuł :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)