  • 1. Data: 2003-12-04 00:57:04
    Temat: jeszcze raz Fundusz Pracy
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>

    Witam!

    Nie doczekałem się odpowiedzi, ale poprzednio zadawałem kilka pytań w
    jednym, więc może było trudno zauważalne, zatem pytam jeszcze raz:

    Kiedy księgować Fundusz Pracy płacony za siebie? W miesiącu którego
    dotyczy, czyli np. robić wpis w KPiR 31-10-2003, chociaż składka za
    październik została zapłacona np. 5-11-2003? Czy po prostu wpisywać z
    datą wpłaty w listopadzie, a tym samym zaliczać do kosztów listopadowych?
    Przez ostatnie dwa miesiące nie zaliczałem tego w koszty - zapomniałem,
    bo resztę składek ZUS'owskich odliczałem w PIT-5. Czy muszę robić jakieś
    korekty w KPiR i PIT, czy po prostu to sobie darować? W końcu zapłaciłem
    wyższy podatek a to mi chyba wolno?

    Maciek
    KPiR + VAT + memoriał + ZUS kasowo

  • 2. Data: 2003-12-04 07:31:28
    Temat: Re: jeszcze raz Fundusz Pracy
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Maciek Bartnik" <m...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > październik została zapłacona np. 5-11-2003? Czy po prostu wpisywać z
    > datą wpłaty w listopadzie, a tym samym zaliczać do kosztów listopadowych?
    -----------------------
    To zależy jaka metode stosujesz w książce memoriał czy kasowa jeśli memoriał
    to zaliczasz do miesiąca którego dotyczy jesli kasa to jak zapłacisz

> [...]
    > bo resztę składek ZUS'owskich odliczałem w PIT-5. Czy muszę robić jakieś
    > korekty w KPiR i PIT, czy po prostu to sobie darować? W końcu zapłaciłem
    -------------------------------------
    Nie bardzo rozumiem chodzi o nie zaksięgowana za dwa miesiące Fundusz pracy
    jeśli tak mysle ze bez korekt PIT tylko wpisać jako bieżąca pozycje w
    ksiązke.
    Pozdrawiam Wiola

  • 3. Data: 2003-12-04 10:15:07
    Od: "D.A." <d...@p...onet.pl>

    > -----------------------
    > To zależy jaka metode stosujesz w książce memoriał czy kasowa jeśli
    memoriał
    > to zaliczasz do miesiąca którego dotyczy jesli kasa to jak zapłacisz

    A czy FP placony za siebie wogole powinien byc wpisywany do PKPiR? Chyba nie
    bardzo. FP za pracownikow to i owszem.

    Darek

  • 4. Data: 2003-12-04 10:22:13
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    D.A. wrote:

    > A czy FP placony za siebie wogole powinien byc wpisywany do PKPiR?
    > Chyba nie bardzo.

    Oczywiście, że powinien - spełnia wszystkie warunki kosztu z UPDOF

  • 5. Data: 2003-12-04 12:42:50
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>

    Dnia 2003-12-04 11:15, Użytkownik D.A. napisał:
    > A czy FP placony za siebie wogole powinien byc wpisywany do PKPiR? Chyba nie
    > bardzo. FP za pracownikow to i owszem.
    No własnie też spotkałem się juz z taką opinią, ale nie znalazłem
    podstawy prawnej uniemożliwiającej wpisanie tego w koszty.

    Maciek

  • 6. Data: 2003-12-04 12:46:10
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>

    Dnia 2003-12-04 08:31, Użytkownik Wiola napisał:
    > To zależy jaka metode stosujesz w książce memoriał czy kasowa jeśli memoriał
    > to zaliczasz do miesiąca którego dotyczy jesli kasa to jak zapłacisz
    Generalnie stosuję memoriał, ale ZUS odliczam kasowo (w PIT-5). FP to w
    sumie część składki ZUS i stąd moje pytanie.

    > Nie bardzo rozumiem chodzi o nie zaksięgowana za dwa miesiące Fundusz pracy
    Tak, od niedawna prowadzę DG :)

    > jeśli tak mysle ze bez korekt PIT tylko wpisać jako bieżąca pozycje w
    > ksiązke.
    I tak można? Po prostu wpisać w KPiR w listopad 3 składki na FP
    (wrzesień, październik, listopad)?

    Maciek

  • 7. Data: 2003-12-04 14:15:43
    Od: "D.A." <d...@p...onet.pl>

    > No własnie też spotkałem się juz z taką opinią, ale nie znalazłem
    > podstawy prawnej uniemożliwiającej wpisanie tego w koszty.

    Czy jest na liscie ktos kto wpisywal "osobisty" FP w k.u.p. i mial kontrole?
    Czy mowili cos na ten temat?

    Darek

  • 8. Data: 2003-12-04 16:43:33
    Od: n...@n...com (Hitch)

    Wiola <p...@s...com.pl> wrote:

    > o zale?y jaka metode stosujesz w ksi??ce memoria" czy kasowa je?li memoria"
    > to zaliczasz do miesi?ca którego dotyczy jesli kasa to jak zap"acisz

    Ja w DG jestem nowy, o co chodzi z tym memorialem i metoda kasowa???
    Jestem vatowcem...

    Pozdrawiam
    Hitch

  • 9. Data: 2003-12-04 22:16:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Dec 2003, Hitch wrote:
    [...]
    >+ Ja w DG jestem nowy, o co chodzi z tym memorialem i metoda kasowa???

    A mógłbyś groups.googla o to spytać ?? -> zaawansowane...
    <streszczenie>:
    memoriałowo: "okresu którego dotyczy", w przekładzie
    na polski: "według papierków".
    kasowo: "okresu kiedy zapłacono", w przekładzie na
    polskie: kierując się papierami wskazującymi na
    stan konta a nie umowy... :)
    <\streszczenie, można składać reklamacje :)>

    >+ Jestem vatowcem...

    ... a to nic takiego. Osobno wybiera się metodę memoriał/kasa
    w odniesieniu do kosztów, osobno do VAT :)
    Żeby była jasność - przychody księguje się tylko memoriałowo
    lub "memoriałowo zmodyfikowanie" ("w dniu wystawienia
    faktury", a nie "w okresie którego faktura dotyczy") - oczywiście
    wybór jest tylko na KPiR :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2003-12-05 10:21:03
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > bo resztę składek ZUS'owskich odliczałem w PIT-5. Czy muszę robić jakieś
    > korekty w KPiR i PIT, czy po prostu to sobie darować? W końcu zapłaciłem

    Można księgować co miesiąc, a można również na koniec roku: zetawienie skłądek
    na FP opłaconych w danym roku podatkowym. Kontrola z Urzędu Skarbowego nie ma
    zastrzeżeń do żadnej z tych metod

    Ania