  • 1. Data: 2003-12-03 20:46:54
    Temat: obowiazek oswiadczenia podatkowego
    Od: "Czeslaw" <c...@p...com>

    Witam Sz. Grupowiczów !

    Czy ktoś sie zetknął z przypadkiem, że Urzędy Skarbowe w chwili obecnej
    rozpoczeły egzekwowanie składania oświadczen firm na podstawie Art. 31
    ordynacji podatkowej. Jest to przepis z 29.08.1997 r. o którym Urzędy
    przypomnialy sobie obecnie, aby podreperowac chyba swój budzet.
    W przypadku braku takiego zgłoszenia czego mozna sie spodziewać ?

    Czeslaw

  • 2. Data: 2003-12-04 11:15:36
    Temat: Re: obowiazek oswiadczenia podatkowego
    Od: "ela" <l...@w...pl>

  • 3. Data: 2003-12-11 11:02:44
    Od: "WAM" <n...@n...nomail.com.pl>

    "Czeslaw" <c...@p...com> napisał

> [...]
    > ordynacji podatkowej. Jest to przepis z 29.08.1997 r. o którym Urzędy
    > przypomnialy sobie obecnie, aby podreperowac chyba swój budzet.
    Ja sie zetknalem ale w 2002 roku. Tak wiec co masz na mysli piszac "w chwili
    obecnej"?

    > W przypadku braku takiego zgłoszenia czego mozna sie spodziewać ?
    Wezwanie wlasciwej osoby do US jako podejrzanego czy tez oskarzonego
    o wykroczenie skarbowe czy cos w tym stylu (nie pamietam dokladnie).
    W rozmowie zostaniesz poinformowany o tym czego zapomniales zrobic
    i o tym jaka Cie czeka kara - w znanym mi przypadku mialo to byc okolo
    50 - 150 zl. Po wyjasnieniach ustnych + napisaniu pisma z prosba o
    zaniechanie
    postepowania i odstapienie od checi wyzysku ;) US nic nie odpisal.
    A zgodnei z tym co mowila pani na rozmowie - po napisaniu tej prosby sa dwa
    wyjscia:
    1) US odstapi od postepowania - BEZ POWIADOMIENIA!
    2) US NIE odstapi i przyjdzie wezwanie do zaplaty.

    Wezwanie z tego co wiem nie przyszlo - juz ponad rok minal od tego pisma
    wyjasniajacego.

    WAM

    PS. Slownictwo uzyte w powyzszym opisie moze byc niezgodne z wszelkimi
    ustawami :D
    Pisze jak ja to postrzegam jako szary czlowieczek a nie znawca prawa
    karnoskarbowego :)

    --
    www.nadmorze.pl

  • 4. Data: 2003-12-11 16:22:20
    Od: "Czeslaw" <c...@p...com>

    Dziekuje za odpowiedz.

    Mimo wszystko uważalem ze ten wątek zainteresuje większą ilośc pracodawców.
    Widocznie prawie wszyscy to zobowiązanie skarbowe wypełnili ;)
    Pisałem "w chwili obecnej " ponieważ działalnośc gosp. trwa od 2001 r. i
    nawet nie było monitu w tej sprawie. Ale własnie dzisiaj po wyjaśnieniach w
    US, miłej rozmowie z panią wypisano mi "kwit" na 200 zł grzywny do zapłaty.
    Mam niejasne przeczucie ze Urzedy Skarbowe szukają na gwałt kasy na pokrycie
    kosztow zwrotu nienaleznego podatku dla Optimusa.

    Czeslaw

  • 5. Data: 2003-12-11 22:06:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Dec 2003, Czeslaw wrote:

    >+ Dziekuje za odpowiedz.
    >+
    >+ Mimo wszystko uważalem ze ten wątek zainteresuje większą ilośc pracodawców.
    >+ Widocznie prawie wszyscy to zobowiązanie skarbowe wypełnili ;)

    ...hm... a może sporo tu OF (1.os. i S.C.) a ci ze spółek prawa
    handlowego "mają księgowych" (i na grupę uderzają dopiero jak
    im ułamki z księgowości wychodzą :)), zaś sami księgowi wolą
    nie nawet nie myśleć że o czymś zapomnieli ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (dywagujący)