  • 1. Data: 2002-07-07 20:52:21
    Temat: wynagrodzenia i ZUS
    Od: "Magdalena Budzynska" <m...@p...pl>

    Bardzo uprzejmie prosze o wyjasnienie kwestii zwiazanej z wyplata
    wynagrodzen.
    Prowadze KPiR. Mam kilka pytan, prosze o pomoc:
    1. Czy wynagrodzenia powinnam wrzucic w koszty w kwocie brutto czy netto?
    2. Do jakiego US place podatek od wynagrodzen? (pracownika, czy firmy?)
    3. Czy PIT-2 dotyczacy zamieszkania poza miejscowoscia pracy nalezy skladac
    w US, czy trzymac w dokumentach?
    4. Jakie dokumenty powinnam stworzyc przy wyplacie wynagrodzen?
    5. Jak po kolei ksiegowac wynagrodzenia oraz ZUS?
    Pomocy, zatrudnilam pracownikow ale rozliczyc tego nijak nie potrafie.
    Dziekuje za poswiecony czas.

    Pozdrawiam
    Magdalena Budzynska

  • 2. Data: 2002-07-08 06:35:13
    Temat: Re: wynagrodzenia i ZUS
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Magdalena Budzynska" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 5. Jak po kolei ksiegowac wynagrodzenia oraz ZUS?
    > Pomocy, zatrudnilam pracownikow ale rozliczyc tego nijak nie potrafie.

    1.Wynagrodzenia księgujesz w koszty brutto.
    2.Sporządzasz PIT-4 do US właściwego dla firmy i tam też przekazujesz
    pieniądze.
    3.PIT-2 zosawiasz w aktach pracowniczych.
    4.Liste płac .
    5.Co do tego pytania to nie bardzo wiem o co pytasz .
    Jolka

  • 3. Data: 2002-07-08 09:48:56
    Od: "DarekS" <a...@a...com.pl>

    Magdalena Budzynska wrote:
> [...]
    > 5. Jak po kolei ksiegowac wynagrodzenia oraz ZUS?
    > Pomocy, zatrudnilam pracownikow ale rozliczyc tego nijak nie potrafie.

    1. Brutto
    2. Firmy
    3. w dokumentacji
    4. Lista płac
    5. Tworzysz listyę płac i na jej podstawie ksiegujesz wynagrodzenia brutto,
    następnie robisz deklaracje ZUS i na ich podstawie księgujesz składki ZUS w
    części płaconej przez pracodawcę. Najlepiej przyjąć zasadę księgowania płąc
    w koszty miesiąca, którego dotyczą, ale nie jest to konieczne. Ważne żeby
    zawsze konsekwentnie tak samo księgować przynajmnniej przez cały rok
    obrachunkowy.
    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu