    From: "ktp" <k...@a...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wynagrodzenie raz jeszcze...
    Date: Thu, 11 Jul 2002 10:45:49 +0200

    Hej hej ;-)

    > czyli:
    > mimo, ze teoretycznie wychodzi
    > Podst na ub zdrow 267,71
    > Ub zdrowotne 20,75
    > To mam wpisac 10,60 w RNA, a podstawe 267,71 pozostawic bez zmian? Czy w
    RNA
    > wpisuje 20,75, a tylko w PIT-4 inaczej?
    > I w PIT-4 w pozycjach 21 i 22 wpisac to samo, czyli 10,60 czy w poz. 21
    > 20,75, a w 22 10,60?
    > Czy bylby ktos uprzejmy mi powiedziec ile w takim razie wychodzi
    > wynagrodzenie netto?

    mi wychodzi:
    brutto (wg założeń z pierwotnego pytania wątku - od 18.06) = 329,33
    podstawa liczenia składek społecznych (tu równa brutto) =329,33
    (zakładam, że pracownik nie był na zwolnieniu....)
    ubezpieczenia społeczne potrącone pracownikowi
    (%podane od podstawy liczenia składek):
    - emerytalne (9,76%) =32,14
    - rentowe (6,5%) =21,41
    - chorobowe (2,45%) =8,07

    składki ZUS płatne przez Ciebie DODATKOWO
    - emerytalne (9,76%) = 32,14
    - rentowe (6,5%) =21,41
    - wypadkowe (1,62%) =5,34
    - fundusz pracy (FP) (2,45%) =8,07
    - FGŚP (0,08%) = 0,26
    uwaga !!! gdy wynagrodzenie brutto <minimalne (czyli teraz <760)
    to FP, albo FGŚP się nie płaci - tylko nigdy nie pamiętam którego
    i dla świętego spokoju płacę... ;PPPP

    podstawa liczenia ubezp.zdrowotnego
    (brutto - potrącone społeczne) = 267,71
    zdrowotne liczone od tej podstawy (7.75%) = 20,75
    (tej kwoty na razie NIGDZIE nie wpisujemy - trzymamy "w pamięci")

    zakładane koszty uzyskania przychodu = 96,26

    podstawa liczenia podatku (po zaokr.do 1 zł) = 171,-
    (brutto - koszty - potr.społeczne)

    podatek wg skali (19%) =32,49
    (tej kwoty też na razie NIGDZIE NIE wpisujemy - trzymamy "w pamięci")

    przysługujące zmniejszenie podatku =43,18
    (zakładam, że jesteś jedynym, albo chociaż "głównym" pracodawcą)

    podatek (znaczy zaliczka) przed odliczeniem zdrowotnego =32,49-43,18 = ZERO
    ;))))

    stosujemy zasadę, że zdrowotne pracownika ogranicza się do wysokości
    zaliczki na podatek i mamy: ubezp.zdrowotne = ZERO

    należna dla US zaliczka na podatek
    = zaokr do 10gr(zaliczka przed odliczeniem zdrowotnego - zdrowotne)
    tu: zaokr do 10gr (ZERO - ZERO) = ZERO :)))

    kwota do wypłaty = 267,71
    (brutto - potrącone społeczne - potrącone zdrowotne - należna zaliczka)

    kwoty do wpisania do PIT-4:
    pole 19 - 1 (jeśli oczywiście to jedyny pracownik)
    pole 20 suma wypłat = 267,71
    (brutto - potrącone społeczne)

    pola 21 i 22 = ZERO (potrącone zdrowotne)
    należna zaliczka pole 23 = ZERO

    dane do ZUS RNA:
    podstawa na emerytalne, rentowe, wypadkowe i chorobowe = 329,33
    kwoty tych ubezpieczeń - patrz wyżej
    (te potrącone z listy płac wpisuje się w rubryki
    "składki finansowane przez ubezpieczonego
    a te płatne przez Ciebie dodatkowo w
    "składki finansowane przez płatnika" - płatnik, to Ty)

    podstawa na zdrowotne = 267,71
    zdrowotne = ZERO

    FP i FGŚP NIE wpisujesz na RNA, tylko na DRA
    (FP razem ze swoim jeśli płacisz)
    (oczywiście jeśli masz innych pracowników lub zleceniobiorców
    to ich FP i FGŚP też w DRA doliczasz....)
    > Pozdrawiam
    > Magdalena Budzynska

    pozdr
    KTP